EMC guide for PCB-Layout

Hej,

Kender I nogle gode links til EMC-guides for PCB-designs (gerne på dansk)?

Jeg har for nogle år siden designet 4-lags print og skal nu til det igen.

Der er tale om et kredsløb indeholdende en 60MHz CPU, galvanisk adskilt
Switch-Mode PSU, CCFL-backlight inverter og analog-kredsløb.

På forhåndt tak...

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Re: EMC guide for PCB-Layout
Hej Torben

Jeg tror jeg har et kompendie stående på fabrikken, vender
lige tilbage imorgen.

Re: EMC guide for PCB-Layout

Hej Max

Super! ... venter spændt  ;o)

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Re: EMC guide for PCB-Layout
Hej Torben

Desværre ser det ud til at det er forsvundet under "oprydning".

Men der må være nogle i denne gruppe der kan hjælpe,
jeg har nemlig sendt kopier til flere.

Kompendiet var udgivet af det daværende Jyske EMC lab,
nu Delta og det hed:

EMC-rigtig Print-layout.

Re: EMC guide for PCB-Layout

OK - jeg venter og ser om andre kan hjælpe - ellers må jeg kontakte Delta og
købe det der.

Tak for hjælpen ;o)

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Re: EMC guide for PCB-Layout

Prøv at søge blandt Application Notes fra Motorola. De har lavet en note med
det emne. Det er den Delta har fået "inspiration" fra.
Jeg har taget kurset engang, men jeg kan ikke finde kompendiet.

/Bo.

Re: EMC guide for PCB-Layout

og

Du kan også prøve at kontakte Jens-EMC det var ham der havde (startede)
Jyske EMC Lab indtil det blev til Delta.

--
Peteropfinder
Peter N. Petersen

Tak for svarene.

Jeg fandt noget fra Motorola :

http://cobweb.ecn.purdue.edu/~dsml/ece477/Refs/AN1259.pdf

var det denne du havde i tankerne Bo ?

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Re: EMC guide for PCB-Layout

Det er ikke lige den, nej. Men den ligner ret godt.
Læs den alligevel.

/Bo.

Re: EMC guide for PCB-Layout

Har læst den to gange  nu - samt udskrevet og sat den i projektmappen ;o)

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Re: EMC guide for PCB-Layout

Fandt nogle flere fra Motorola. Har uploaded dem her så andre også kan få
glæde af dem:

http://home21.inet.tele.dk/twh/page3/Motorola/an1050.pdf

http://home21.inet.tele.dk/twh/page3/Motorola/an1705.pdf

http://home21.inet.tele.dk/twh/page3/Motorola/AN1259.pdf

Her noget fra Infinion:

http://home21.inet.tele.dk/twh/page3/Infinion/ap242602_emc_designguideline.pdf

fra STM:

http://home21.inet.tele.dk/twh/page3/STM/9914.pdf

og til sidst fra Atmel:

http://home21.inet.tele.dk/twh/page3/Atmel/doc3ae68a605a252.pdf

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Re: EMC guide for PCB-Layout

Hej Torben,

Jeg har en rigtig god prE6%sentation fra en af de absolutte guru'er pE5%
EMC omrE5%det - Henry W. Ott.
Den er ret gammel men stadig relevant.

Jeg har lagt den pE5% fF8%lgende link:

http://www.garbers.dk/HowToPreventEmissions.ppt

-Steen

Re: EMC guide for PCB-Layout

Hej Torben,

Jeg har en rigtig god præsentation fra en af de absolutte guru'er på
EMC området - Henry W. Ott.
Den er ret gammel men stadig relevant.

Jeg har lagt den på følgende link:

http://www.garbers.dk/HowToPreventEmissions.ppt

Hej Steen,

Har først lige set dit indlæg - Tak!

Men jeg kan desværre ikke få linket til at virke - snøft...

Ville _meget_ gerne have set dokumentet ;o)

Torben W. Hansen

Site Timeline