Embedded PC, Disc-On-A-Chip

Hej,

Er der en der har erfaring at dele om Disk-On-A-Chip (et flashbaseret harddiskalternativ) til embedded PC'er, eller ved hvor de fås (helst uden plastic og uden at pantsætte sin sjæl) ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Søg hos

fx efter disk chip

Men jeg har ingen erfaring selv med dette.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.fihl.net

Hej

ingen erfaring, men det virker umiddelbart ganske fedt ;-)

thiim.dk forhandler stort set alle M-Systems produkter - og er det ikke i kataloget - send en mail - de svarer ret hurtigt og har ofte alligevel produktet. Ellers er en scsi flash disk vel lige sagen.. den koster jo heller ikke andet end fra ca. 50.000 til 100.000 (mener jeg) - de er pænt dyre, men vist også ganske OK.

Med venlig hilsen

Preben Holm

Reply to
Preben

Er der ikke noget med at CompactFlash (CF) -kort kører med et IDE-agtigt system? Jeg har nemlig nogle embedded PC-systemer, der kan boote og afvikle styresystem direkte fra CF-kort. Det er i hvert tilfælde billigere end Disk-on-Chip- systemet. Og som tidligere lærling hos C.Thiim, kan jeg fortælle at de ikke er vilde med at handle med private, og slet ikke når det handler om små ordre/beløb.

Mvh. René Kirstein

"Preben" skrev i en meddelelse news:40e5621d$0$220$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

uden

Reply to
René Kirstein

Jo, det er korrekt. Og det virker ganske glimrende i praksis. F.eks. med følgende adaptor:

Jonas

Reply to
Jonas Sølvhøj

Ude i den store verden er Disk-on-Chip kredsene vist stadigt billigere end CF pr bit. Men jo CF er næsten med en IDE port og styres som sådant. Jeg tror næsten alle elektronik blade har vist et eller flere måder at koble på i forbindelse med PIC og AVR kredsene. Mvh Klavs.

PS : Stod der noget om nogen steder, hvorfor der ikke måtte være plastik ?

Reply to
Klavs Rommedahl

Jo, det er da helt rigtigt... kræver dog en adapter - som også henvist af anden post!

En ting er ikke at være vilde med det, en anden ting er at de måske gør det alligevel ;-)

Desuden er det jo for de fleste ikke svært at finde et CVR-nummer at skrive det på :-)

Mvh / Preben Holm

Reply to
Preben

Ja, eller at man åbner kortet og lodder direkte på det.

Sandt nok. Men de tager ekstra gebyr for handler under et vist beløb.

Bare du ikke bruger mit! ;o)

René

Reply to
René Kirstein

Nej du kan købe compact flash der kan sættes direkte ned i dit harddiskstik på CPU kortet.

Det i midten er en sådanne fætter. Det kan da ikke være nemmere :)

--
/ Peter Andersen
/ Skanderborg

Hej Christen,

Avs, 200,- (ex. moms) for den mindste :-/

OK og tak :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Preben,

Jeps, især når det skal være robust.

Det må jeg prøve.

Mnjaaa, så kunne jeg vist i stedet få en hel kasse controllere, flashkredse og udviklingsværktøj og endda have råd til en tur til Hawaii ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej René,

Ikke hvis jeg skal ud og købe et ny embedded brædt desværre.

Så var det måske et dårligt tidspunkt jeg valgte at lukke firmaet. Nå, der er normalt altid en vej, en bekendt med SE-nr. eller lidt social engineering :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Jonas,

GBP 19,99 og fragt oveni og så skal jeg også ud og finde et CF-kort... Det er desværre alt for meget til det projekt ;-/

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Klavs,

Det hjælper desværre ikke når det er til en embedded PC der skal kunne bootes på det :-/

Plastic = Visa/Mastercharge og den slags ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Peter,

Jeg ved ikke om man kan kalde det CF-kort i den form, men smarte er de da :) Desværre kan jeg ikke finde deres priser nogle steder, men jeg frygter at de er langt over hvad jeg kan få en 8MB DiskOnChip for (og de er i forvejen lidt over hvad jeg synes jeg kan ofre på det projekt). Jeg skal da vist også lige have undersøgt hvor store (eller rettere små) DOC der kan bruges i det brædt, for der er vist meget stor varians.

Til de 250,- en 8MB DOC koster, kan der vel også findes en tilstrækkelig robust og lille harddisk fra en laptop. Der er jo nogle der tåler adskillige G og størrelsen er ikke så vigtig (skal bare køre DOS 3,1 eller deromkring).

--
Venlig hilsen,
Søren