Embedded PC, Disc-On-A-Chip

Hej,

Er der en der har erfaring at dele om Disk-On-A-Chip (et flashbaseret
harddiskalternativ) til embedded PC'er, eller ved hvor de fås (helst uden
plastic og uden at pantsætte sin sjæl) ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Men jeg har ingen erfaring selv med dette.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.fihl.net

Re: Embedded PC, Disc-On-A-Chip
Hej Christen,

Avs, 200,- (ex. moms) for den mindste :-/

OK og tak :)

--
Venlig hilsen,
Søren

ingen erfaring, men det virker umiddelbart ganske fedt ;-)

thiim.dk forhandler stort set alle M-Systems produkter - og er det ikke
i kataloget - send en mail - de svarer ret hurtigt og har ofte alligevel
produktet.
Ellers er en scsi flash disk vel lige sagen.. den koster jo heller ikke
andet end fra ca. 50.000 til 100.000 (mener jeg) - de er pænt dyre, men
vist også ganske OK.

Med venlig hilsen

Preben Holm

Re: Embedded PC, Disc-On-A-Chip
Er der ikke noget med at CompactFlash (CF) -kort kører med et IDE-agtigt
system? Jeg har nemlig nogle embedded PC-systemer, der kan boote og afvikle
styresystem direkte fra CF-kort. Det er i hvert tilfælde billigere end
Disk-on-Chip- systemet. Og som tidligere lærling hos C.Thiim, kan jeg
fortælle at de ikke er vilde med at handle med private, og slet ikke når det
handler om små ordre/beløb.

Mvh.
René Kirstein

uden

Re: Embedded PC, Disc-On-A-Chip

Jo, det er korrekt. Og det virker ganske glimrende i praksis. F.eks. med
følgende adaptor:

http://www.cfide.co.uk/compact_flash_ide_adapter_cfide.shtml

Jonas

Re: Embedded PC, Disc-On-A-Chip
Hej Jonas,

GBP 19,99 og fragt oveni og så skal jeg også ud og finde et CF-kort... Det
er desværre alt for meget til det projekt ;-/

--
Venlig hilsen,
Søren

PS : Stod der noget om nogen steder, hvorfor der ikke måtte være
plastik ?

Re: Embedded PC, Disc-On-A-Chip
Hej Klavs,

Det hjælper desværre ikke når det er til en embedded PC der skal kunne
bootes på det :-/

Plastic = Visa/Mastercharge og den slags ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Jo, det er da helt rigtigt... kræver dog en adapter - som også henvist
af anden post!

 > Og som tidligere lærling hos C.Thiim, kan jeg

En ting er ikke at være vilde med det, en anden ting er at de måske gør
det alligevel ;-)

Desuden er det jo for de fleste ikke svært at finde et CVR-nummer at
skrive det på :-)

Mvh / Preben Holm

Re: Embedded PC, Disc-On-A-Chip

Ja, eller at man åbner kortet og lodder direkte på det.

Sandt nok. Men de tager ekstra gebyr for handler under et vist beløb.

Bare du ikke bruger mit! ;o)

René

Re: Embedded PC, Disc-On-A-Chip

Nej du kan købe compact flash der kan sættes direkte ned i dit
harddiskstik på CPU kortet.
http://www.icop.com.tw/products_category.asp?CategoryID=9
Det i midten er en sådanne fætter.
Det kan da ikke være nemmere :)

--
/ Peter Andersen
/ Skanderborg

Re: Embedded PC, Disc-On-A-Chip
Hej Peter,

Jeg ved ikke om man kan kalde det CF-kort i den form, men smarte er de da
:)
Desværre kan jeg ikke finde deres priser nogle steder, men jeg frygter at
de er langt over hvad jeg kan få en 8MB DiskOnChip for (og de er i
forvejen lidt over hvad jeg synes jeg kan ofre på det projekt).
Jeg skal da vist også lige have undersøgt hvor store (eller rettere små)
DOC der kan bruges i det brædt, for der er vist meget stor varians.

Til de 250,- en 8MB DOC koster, kan der vel også findes en tilstrækkelig
robust og lille harddisk fra en laptop. Der er jo nogle der tåler
adskillige G og størrelsen er ikke så vigtig (skal bare køre DOS 3,1 eller
deromkring).

--
Venlig hilsen,
Søren

Ikke hvis jeg skal ud og købe et ny embedded brædt desværre.

Så var det måske et dårligt tidspunkt jeg valgte at lukke firmaet. Nå,
der er normalt altid en vej, en bekendt med SE-nr. eller lidt social
engineering :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeps, især når det skal være robust.

Det må jeg prøve.

Mnjaaa, så kunne jeg vist i stedet få en hel kasse controllere,
flashkredse og udviklingsværktøj og endda have råd til en tur til Hawaii
;)

--
Venlig hilsen,
Søren