? elmotorer

Hejsa NG

?  har  en Mamba 6800kv brushless motor

hvad står " 6800 kv " for ??

på forhånd tak og go jul

The Mann

Re: ? elmotorer

Producentens typenummer for en pakke indeholdende en mamba 25 og en
CM-2068 motor.

http://www.castlecreations.com/products/mamba.html

Sandsynligvis er de 6800 motorens omdrejninger.

Re: ? elmotorer

Jeg ved ikke helt hvad "kv" står for, men motoren roterer med 6800
omdrejninger pr. volt, så v'et står nok for volt.

/Tom
Ps: Go' jul igen

Re: ? elmotorer
kv står for RPM per Volt.
(Hvorfor man så lige har valgt et "k" ved jeg ikke)

Hvis man feks giver den 6V kører den altså med 40800 omdrejninger per minut.

6800kv lyder dog af lidt meget, så den har nok ik så meget trækkraft - men
hastighed har den.

Der fås både inrunner og outrunner, samt en kombination.
Hver har sine fordele/ulemper.

Se feks:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brushless_DC_electric_motor

--