Elmotor renovering

Hej NG

Jeg har pillet blæsermotoren ud af min bil, den var begyndt at pive
indimellem.
Jeg har smurt lejerne med alm. hoppyolie. Hvad kan jeg ellers "gøre for
den"? Kullene ser ud til at kunne klare sig et stykke tid endnu.

Mvh Mathias

Re: Elmotor renovering

Gøre den ren...

Re: Elmotor renovering
Hej Mathias

Skifte lejerne, det er sikkert selvsmørende lejer og de bliver
altså ikke nye af at blive smurt.

Re: Elmotor renovering

"Mathias"

Hvis kommutatoren (de kobberlameller kullene kører ind på) ser pæn ud og der
ikke er mærkbart slør i lejerne (der næppe kan købes i løs vægt) så smæk den
i bilen igen.

Den holder så sandsynligvis længe endnu.

Per*

Re: Elmotor renovering
Tak for svarene allesammen!

Jeg har sat den tilbage i bilen, og piveriet er væk!

Mvh Mathias

Site Timeline