Elmotor 800watt/230V stopper efter 10-15 minutter

Elmotoren 800watt/230V på en "Flotec"  automatisk hydroforpumpe til
havevanding gør pludselig knuder.
Skal nu pludselig hjælpes i gang (brummer kun med strøm på) og når den så er
i gang, stopper den efter 10-15 minutters kørsel.
Jeg tror at motoren er unormal varm, men når den så er afkølet kan
proceduren gentages.

Har haft motoren adskilt og renset uden at det blev bedre.

Er der noget andet jeg skal være opmærksom på???

IKJ

Re: Elmotor 800watt/230V stopper efter 10-15 minutter

Ja gruppen news:dk.teknik.el .....

Re: Elmotor 800watt/230V stopper efter 10-15 minutter
On Wed, 19 Jul 2006 15:37:35 +0200, "IKJ"

Defekt kondensator ?

/Hans

Re: Elmotor 800watt/230V stopper efter 10-15 minutter

Driftskondensatoren er defekt, det gør at den kun kører på en fase, derfor
kan den ikke starte og strømforbruget er alt for højt.

Hilsen Aksel

Re: Elmotor 800watt/230V stopper efter 10-15 minutter

Tak for svarene fra fra både Hans K.  og Aksel

En defekt driftkondensator, det lyder meget sandsynligt.
Nu er det bare at finde ud af hvor denne sidder.

Men mange tak fra IKJ

Re: Elmotor 800watt/230V stopper efter 10-15 minutter

Kondensatoren er nu skiftet og motoren kører igen.

Tak for hjælpen  IKJ

Site Timeline