Elmåler med puls

Jeg har kF8%bt denne din skinne mE5%ler med puls udgang
http://powershoppen.sydenergi.dk/energi/spar/brugt-din-skinnemaaler-dzg.aspx =

Hvordan laver jeg noget elektronik der kan tE6%lle disse pulser
og sE5% overfF8%re dem til en PC

/Gandalfdk

Re: Elmåler med puls

Det kommer jo an på hvad du har tænkt dig at skulle gøre.

Skal det være en dims du kan aflæse med din computer en gang i mellem,
eller skal din computer være tændt hele tiden?

Re: Elmåler med puls
On 13 Feb., 17:09, "Klaus D. Mikkelsen"

Det skal vE6%re en dims der aflE6%ses af min PC en gang imellem

Jeg har set pE5% denne pcl
http://www.danbit.dk/produkter/0725.phtml
Men jeg har ikke prF8%vet at programeret en PLC fF8%r

Men kunne godt tE6%nke mig et program
Der tE6%ller pulser op hver 15. min
og lager dato og tid samt antal pulser
i PCLens ram

afhE6%nig efter hvor meget ram der er i PLCen
sE5% overfF8%rer jeg de data der er gemt i RAMen
til PCeren og sletter RAMen

En ekstra funktion i PLCern kunne vE6%re
nE5%r 80% af RAMen er brugt starter en klokke
sE5% jeg kan huske at overfF8%re data til PCen

/Gandalf

Re: Elmåler med puls
Jeg har du kF8%bt dette USB interface
http://www.velleman.be/ot/en/product/view/?id3D%351346

Da jeg ikke kan programmer PLC men kan godt skrive PC programmer

men hvordan forbinder jeg ElmE5%lerens Puls indgang til TE6%lle indgangen
pE5% K8055

/Gandalf

Re: Elmåler med puls

Hvad er K8055 ?

Bo //

Re: Elmåler med puls

Måske det han havde linket til ;o)

Mvh Hauge

Re: Elmåler med puls

ØV, det sædvanlige problem: jeg læser ikke det hele, før jeg lader
fingrene få magten over tastaturet :-)

-tak for hjælpe...

Bo //

Re: Elmåler med puls
Jeg har googlet lidt og fundet fF8%lgende information

Min ElmE5%ler har S0-Schnittstelle 1.000 Imp./kWh ( ti3D%50ms ) AlsE5% en S0=

udgang

se info pE5% elmE5%ler her http://www.b-w.at/katalog/verbr/3ph_d_digi/prospe =
kt.pdf

Er der nogen, der kort kan forklare, hvordan en S0 udgang pE5% elmE5%ler
virker?

/Gandalf

Re: Elmåler med puls

Kik på indlægget fra Tbnilen her i denne tråd..

Mvh Hauge

Re: Elmåler med puls

- Det må ubetinget være min kone du skriver om - som hun brokker sig over
energispild, elforbrug og støj når jeg tænder en kombination af 50" Pioneer
Plasma, THX Godkendt Lexicon Surround og PS3

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Elmåler med puls

Hvilken udgang har den måler?
Jeg ville ubetinget sætte et mekanisk pulstælleværk på og aflæse manuelt
en gang imellem og derefter plotte det ind på computeren.

/Lars

Re: Elmåler med puls
On 16 Feb., 15:00, Lars Peter Larsen

Jeg har ikke nogen Data pE5% elmE5%leren
der er en udgang hvor der stE5%r puls + og puls -

/Gandalf

Re: Elmåler med puls

Jeg har ikke nogen Data på elmåleren
der er en udgang hvor der står puls + og puls -

/Gandalf

- Klip

Til husbehov så er løsningen som lars skriver en ok løsning. Det lyder som
om måleren du har er med S0 udgang, dvs. det er en åben collector så den
skal forsynes med 5-40 VDC fra extern forsyning, du skal forbinde plus
direkte til plus på måler og minus skal i serie med datalogger/PLC eller en
tæller og videre til måler, en tæller kan væreen  som denne:
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R03%31354
Husk at kontrollere pulser/kWh på målerfront så du får den rigtige
skalering.

Mvh Tommy

Re: Elmåler med puls
se manuelt
 den

S0 hvor finder jeg noget info om det pE5% nettet
Og lF8%sningen med en extern tE6%lder dur ikke da jeg F8%nsker at aflE6%de
tE6%lleren hvert 15. min

/gandalf

Re: Elmåler med puls

Så kan du lige så godt lade din pc gøre det direkte.

Re: Elmåler med puls
PrF8%v at se her http://www.innovus.dk

Deres controller har 4 stk s0 udgange og man kan se forbruget pE5% en pc
med en browser.

Site Timeline