Elmåler, kan man få det ?

Hejsa.

Jeg har lavet et nyt hobbyrum, og fået det sat på sine egen gruppe i
eltavlen, så det kører på sin egen gruppe.

Nu ville jeg egenlig gerne holde øje med, hvad jeg bruger af størm alene i
det rum, da jeg har en del derude der skal have strøm.

Kan man få sådan en "dims" så man kan følge med i hvad man har i
strømforbrug på denne ene gruppe, eller kan man få en til at lave en ?

Renè

Re: Elmåler, kan man få det ?

Det kan hedde en "bimåler", og har normalt ikke noget med bier at gøre.
Een og anden har en gang imellem en gl. måler til salg i f.ex. den blå,
men det er måske ikke det, du er ude efter.

Erling

Re: Elmåler, kan man få det ?
Hejsa

http://www.sydenergi.dk/index.aspx?articleid54%1&shopCId23%&menuid54%1023

Har selv påtænkt mig at købe nogle stykker.

Mvh Hauge

Re: Elmåler, kan man få det ?

Det er godt nok en lækker elmåler.

Den viser også nu-forbrug.

- Godt nok billigt for sådan en lækker sag. eneste ulempe er, at man nok
ikke lige kan nulstille den. den har infrarødt Data-interface i fronten
de koder den med.

Nu vi er ved det, vi bor i en lejet lejlighed. Den tidligere vi boede i,
havde denne elmåler. i den nye kun er der den store grimme "mekaniske"
med roterende skive.

Hvordan bærer man sig ad, hvis man ønsker den nye type elmåler ?

Kan jeg selv købe den og få den monteret af aut. elektriker ? jeg
formoder nej, fordi at de ved jo ikke om den måler korrekt :-)

Hvis Helsingør elforsyning skal levere måleren koster den jo kassen.

// Per.

Re: Elmåler, kan man få det ?

Perfekt Hauge, mange tak.

Re: Elmåler, kan man få det ?

Spørg dit elselskab. Hvis du ikke kan få den, kan du sikkert købe den.

NB. Dit spørgsmål hører hjemme i en anden gruppe. Den hedder dk.teknik.el

Se en oversigt over danske grupper via: www.usenet.dk

FUT: dk.teknik.el

Mvh. Jørgen

--