Elfa

Hvad er nu det?!? Kan man nu heller ikke bestille som privatperson hos
Elfa mere, det plejede man da godt at kunne...
Ud over diverse småshops, Conrad og ELV, hvor man kan som privatperson
så købe komponenter henne? Heller ikke Århus Radio Lager, de er jo solgt
til Elfa...
Jeg satte ellers stor pris på at det hos Elfa var nemt at få præcis de
komponenter jeg ville have, rigtig størrelse osv., ikke mindst større
kondensatorer og kondensatorer af god kvalitet, hvilket kan være lidt en
kamp at finde eller?

Håber i har nogle input :'(

Skal man virkelig til plage sit arbejde om ikke man kan melde til hos
Elfa. Det er nok ikke umuligt, da jeg har et godt forhold til dem, men
vil nu helst være fri for at blande arbejdet ind i min private hobby :/

Mvh
Morten

Re: Elfa

Du kan da fint handle hos ELFA som privat-person.
Ring på det gamle Århus Radio Lager telefonnummer, eller trop op i butikken
i Brabrand, og du vil møde det samme personale og service som hos det
"gamle" Århus Radio Lager. De gange jeg har været i butikken som
erhvervskunde, har det faktisk irriteret mig lidt, at jeg skulle stå og
vente så lang tid fordi det var fyldt med privatkunder, som havde utrolig
god tid til at hyggesnakke med ekspedienterne.

Re: Elfa

Ét lille problem: Der er lidt langt fra Nordsjælland til Brabrand ;)
Synes da også de holdte til i Brøndby på et tidspunkt, men åbenbart ikke
mere.
Kan selvfølgelig godt se det er lidt uheldigt at de står og hyggesnakker
når der er erhvervskunder, men man kunne jo evt. lave to knapper på
nummersystemet. Et til private uden cvr og ét til firmaer og så
prioriterer den firmaerne op. Lidt som på posthuset hvor man også skal
vælge om man vil normale postforretninger eller billeter. På den måde
kunne de handle med begge dele uden at udelukke nogen. OK, kender ikke
deres fysiske butik, har aldrig været der.

Men tror problemet er løst - i hvert fald indtil videre. Den svenske
side accepterer stadig bestillinger uden registrering med cvr-nummer og
tilsyneladende til samme porto. Hvis det som Mikkel siger skyldes de
danske regler er det helt fint for mig at jeg i princippet skal handle i
sverige, men gruer da for at den vej også skal lukkes. Så jeg har prøvet
at bestille på den svenske og ser hvad der sker.

Mvh
Morten

Re: Elfa

Kan din telefon da ikke nå så langt ;o)

Re: Elfa

Du kunne evt. prøve her:

http://www.el-supply.dk /

De synes at have et stor og godt udvalg og til rimelige priser.
Karsten H. (7870)
Re: Elfa
Karsten H. (7870) skrev:

Udvalget er ikke super stort og man aner ikke hvad men får, eks:
BIPOLAR ELEKTROLYT 1µF-100V. Billedet viser en monark(dyr) og en ELKO
(for mig ukendt) kondensator, men man får sikkert en helt anden
fabrikant og hvilken egenskaber den har er ukendt.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Elfa

Du behøver ikke belaste din arbejdsplads selv om du handler
via arbejde, opret en kundeprofil med dit navn som att. person,
snup pakken når den kommer og betal fakturaen via dit home-
banking system.

Re: Elfa
Hej Max

Skal jo lige have et CVR-nr, det kan selvfølgelig findes andet sted. Ja,
i praksis gør man jo sådan, men i princippet bør de jo vide at man gør
det, ikke mindst fordi det potentielt er firmaet der får bøvlet hvis der
går noget galt, pakke bliver væk, de påstår den ikke bliver betalt
o.lign. Online betaling burde dog udelukke det, men det ved jeg ikke om
man kan som registreret kunde, deres tekster er lidt uklare (åbenbart en
ændring der er sket for ganske nyligt), man kan i hvert fald som
uregistreret.

Mvh
Morten

Re: Elfa

helt enig... tror en del arbejdsgivere vil blive noget mopset hvis det skete
uden de var informeret...
nå, men hvis alt andet glipper kan vi da sikkert godt finde ud af at du kan
bestille igennem mig (mit firma)...

Rasmus
Re: Elfa
Hej Rasmus

Naturligvis skal man informere de relevante personer i virksomheden,
jeg tænkte slet ikke på at skrive om det da jeg gik ud fra at det var
indelysende at man gjorde sådan. Jeg har ikke problemet da det
er mig der skal have oplysningen i det firma hvor jeg er.

Re: Elfa
Hej Max

Ja, det er jo altid en fordel ;)
Som tidligere sagt, så er tror jeg problemet er løst, i hvert fald for denne
gang og håber ikke de finder på at lukke på den svenske side også. Må se om
der dukker nogle komponenter op til mig i morgen el. overmorgen.

Jeg da en del pakker på arbejdet, for efter mit lokale posthus fandt på at
indskrænke åbningstiden med 1/2 t kan jeg ikke nå forbi når jeg får fri og
så kan jeg først hente mine pakker om lørdagen. Men der er firmaet jo kun
leveringsadresse, faktureringsadresse er min hjemmeadresse og handlen både
foregår og er at betragte som et privatkøb.

Mvh
Morten

Re: Elfa

Jo da, hvor har du fået den fjollede ide fra?

Jeg har så sent som i går sendt en mail med 30 ordrelinier til ELFA og
bedt om at hente det hele i Århus afdelingen.

Det er meget hurtigere og nemmere for mig at køre forbi ELFA i Brabrand
på vejen hjem fra arbejde end at skulle på posthuset, men jeg mener
bestemt de også sender pr. efterkrav.

Re: Elfa

Måske fordi at hvis man åbner hjemmesiden, lægger nogle ting i kurven som
man plejer, så når man skal bestille så mangler der simpelthen
linket/knappen til at kunne bestille som uregistret uden kundenummer.
Klikker man på ansøg om kundenummer står der højt og tydeligt at private
ikke kan få et kundenummer.

Nu bor jeg ikke i nærheden af Brabrand, så det er både nemmere og billigere
at få det sendt end at selv hente det. Alene brobiletten er jo mange x
porto.

Mvh
Morten

Re: Elfa
Jeg spurte ELFA:

"Kan jeg som privat person bestille vare gennem jeres hjemmeside?
Der står i FAQ at det skulle være muligt, men jeg kan ikke finde
formularen som er beskrevet:

*Kan jeg som privatperson bestille varer via jeres hjemmeside?*
Ja! Når du har fyldt din "indkøbskurv" og kommer til "kassen",
skal du angive din adresse under overskriften "Ikke-registreret kunde
(pr. efterkrav)"."

SVAR:

"Hej Mikkel

Det er en fejl i vores FAQ, man kan desværre ikke handle som privat mere.

Med venlig hilsen

Jørn Dahlbæk Nielsen"

Sweden here we come

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Elfa

Men gad vide hvorfor?
Det er for dårligt, man kan snart ikke få andet end computerhardware,
pedirør, patchwork, fabrikssamlede kabler og værktøj af dårlig kvalitet som
privatperson mere :/

Men hvor længe?
Indtil videre skal det jo lige dukke op det jeg har bestilt for at få set om
konceptet holder.

Kan ikke lade være med at spekulere på om der ville være en forretning i at
man lavede sit eget firma med det formål at tage imod bestilling fra f.eks.
private der ønskede at købe hos mange af dem der ikke vil handle med
private??

Mvh
Morten

Re: Elfa
Hej Morten

Fordi at danskere generelt er blevet en kæmpe flok nærrigrøve
der kun bekymre sig om en ting, nemlig "hvad koster det". Egentlig
grotesk når man tænker at vi aldrig har haft bedre råd til at betale
end vi har nu.

Re: Elfa
Tjae, det tror jeg nu ikke, at vi har. Verdens højeste
skattetryk og evindeligt stigende afgifter på el, vand,
renovation m.m. gør det nødvendigt at fokusere entydigt på
prisen.
\Svend

Re: Elfa
Hej Svend

Vi har også nogle høje lønninger der giver os råd til det,
bl.a. bruger vi 35% mindre på mad end vi gjorde for
20 år siden. Så vi har råd.

Re: Elfa

Ska' vi lige tage et eksempel:

Min føste bil blev købt i 1979, en 10 år gammel Opel, som kostede Kr.
16.000,- Slet ikke usædvanligt, den holdt i hele 2 år, så var den rådnet
væk trods endog meget vedligehold.

Min nuværende "skøjte" blev købt i 2002, 12 år gammel skoda, kostede Kr.
13.000,- Kører stadig, uden nævneværdig vedligehold.

Hvordan var det lige lønniveauet var i 1979 ;-)

Orla Pedersen
Re: Elfa
Hej Orla

Jeg gav 22 kr. for en småsignal transistor i 1967 :)