Elektroniske specifikationer på DVD laseren

Jeg har en meget populær side om DVD formater og tænker i nær fremtid
opdatere den med informationer om laseren, dvs dens power og bølgelængde.

Jeg har ikke kunne finde noget om de ting, og tænkte om nogen her kender fx
datablade på laser pickups eller måske kender et dvd site med de mere
tekniske (elektroniske/optiske) data.

pft
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
Re: Elektroniske specifikationer på DVD laseren

Tror ikke at du skal regne med en sådan opgradering er mulig.
I en std DVD afspiller er der typisk 3 processorer: En 8032 afart til com
med fjernbetjening mm. En ARM7 til dataflytning og en DSP til
billedebehandling. Alle 3 sidder inden i af chippene.
Jeg har en arbejdskollega der indsætter andre opstartbilleder på DVD
spillere i fritiden samt opgradering af frameware. Så jeg har haft næsen
noget inde i DVD teknologien.

Benny

Re: Elektroniske specifikationer på DVD laseren

Jeg har ikke tænkt mig at opgradere andet end teksten på min hjemmeside, og
for at få det rigtigt leder jeg efter nogle oplysninger.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
Re: Elektroniske specifikationer på DVD laseren

fx

http://www.sanyo.com/semiconductors/laser%5Fdiode /

http://www.alps.com /

http://www.dvdforum.org/forum.shtml

Mvh Max

Re: Elektroniske specifikationer på DVD laseren

Takker - det ser godt ud og kan måske hjælpe mig videre!
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen