Elektroniske specifikationer på DVD laseren

Jeg har en meget populær side om DVD formater og tænker i nær fremtid opdatere den med informationer om laseren, dvs dens power og bølgelængde.

Jeg har ikke kunne finde noget om de ting, og tænkte om nogen her kender fx datablade på laser pickups eller måske kender et dvd site med de mere tekniske (elektroniske/optiske) data.

pft

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk   www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk
Reply to
Michael Lund Sørensen

"Michael Lund Sørensen" skrev i en meddelelse news:434d1bc6$0$90444$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Tror ikke at du skal regne med en sådan opgradering er mulig. I en std DVD afspiller er der typisk 3 processorer: En 8032 afart til com med fjernbetjening mm. En ARM7 til dataflytning og en DSP til billedebehandling. Alle 3 sidder inden i af chippene. Jeg har en arbejdskollega der indsætter andre opstartbilleder på DVD spillere i fritiden samt opgradering af frameware. Så jeg har haft næsen noget inde i DVD teknologien.

Benny

Reply to
Benny Højvælde

Hej

fx

"Benny Højvælde" skrev i en meddelelse news:43501724$0$1759$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Jeg har ikke tænkt mig at opgradere andet end teksten på min hjemmeside, og for at få det rigtigt leder jeg efter nogle oplysninger.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk   www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk
Reply to
Michael Lund Sørensen

"Max" skrev i en meddelelse news:43501ebb$0$84035$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Takker - det ser godt ud og kan måske hjælpe mig videre!