Elektroniske lysstofrørsballaster

Hej!

Jeg leger lidt med Philips HF ballaster for tiden. Jeg har nogle
stykker beregnet til 58W rør, men har kun 36W (120cm) rør ved
hånden. Så jeg har bare brugt disse rør til at prøve af med, og
det går tilsyneladende fint. Men jeg ved ikke om det 'holder i
længden', hvis jeg bruger de rør permanent. Ballasterne giver
svjv konstant strøm, så jeg forestiller mig at et kortere rør
skal have samme strøm, men at spændingen så er lavere, og det
derfor giver mindre effekt. Så i princippet skulle man vel kunne,
eller hvad?

Ballasterne er bla. typerne:
HF-R 158 TLD 220-240
HF-R 154 TL5 220-240