Elektroniske lysstofrørsballaster

Hej!

Jeg leger lidt med Philips HF ballaster for tiden. Jeg har nogle stykker beregnet til 58W rør, men har kun 36W (120cm) rør ved hånden. Så jeg har bare brugt disse rør til at prøve af med, og det går tilsyneladende fint. Men jeg ved ikke om det 'holder i længden', hvis jeg bruger de rør permanent. Ballasterne giver svjv konstant strøm, så jeg forestiller mig at et kortere rør skal have samme strøm, men at spændingen så er lavere, og det derfor giver mindre effekt. Så i princippet skulle man vel kunne, eller hvad?

Ballasterne er bla. typerne: HF-R 158 TLD 220-240 HF-R 154 TL5 220-240 ETC 258 R/04

Reply to
Ulrik Smed