Elektronisk "relæ"

Hej her i gruppen.

Jeg skal bruge en dims som kan styre en 24 - 48 V DC spænning.
Den skal switche +'en on og off ved hjælp af en 12V styrespænning. (ikke
noget hurtigt)
Forbruget er ca. 5 Amp, on-modstanden skal være lav & så skal den ikke være
for dyr.
Tror det er en slags FET transistor jeg leder efter, men kan bare ikke lige
finde den rigtige i junglen.

Håber der er en her som har et godt bud.

John

Re: Elektronisk " relæ "

Et solid-state relæ?

Re: Elektronisk " relæ "

Mange solistates er bygget til AC drift og vil ikke "slippe" igen ved
DC.

Re: Elektronisk " relæ "

Det har nu ikke været noget problem de steder hvor jeg er stødt på
solidstate-relæer.

Der kører bla. 3 heavyduty-repeatere rundt i Irak med
solidstate-relæer. De sidder i et 12V DC system.

Re: Elektronisk " relæ "

Okay, har også mest brugt det til AC systemer....

Men det var også mest ment som en advarsel at ikke alle solidstae virker
på DC

Re: Elektronisk " relæ "

Okay. Jeg har kun erfaringer med DC i den henseende og er ikke stødt på
problemer (hvad det angår). At de så har haft problemer med at
overholde specs er noget andet. :-(

- Ikke fedt når man står og skal sende nogle prototyper ud i felten og
man ikke har tid til at få nogle andre hjem... :-(

Re: Elektronisk "relæ"
der fås begge typer
--
  Calle.

Re: Elektronisk " relæ "

P-kanal FET af den tunge slags og du er kørende.