Elektronisk måling af PH-værdi

Jeg er på udkig efter et semi-professionelt måleudstyr der elektronisk
og med relativ stor nøjagtighed kan udmåle PH-værdien i en væske.

Ved en søgning på www.kompass.com
(http://www.kompass.com/kinl/static/index_kise.php?_Choix=GS&_Secteur38%81029&_Lang=da&_Langrech=da )
er der et mylder af leverandører som tilbyder sådant måleudstyr, så jeg
håber nogle i gruppen evt. har erfaring med et prisbilligt og pålideligt
måleudstyr.

Jeg skal bruge udstyret til kontrol af at varer jeg får produceret hos
underleverandør matcher den prøve jeg har fra råvareleverandøren (altså
at underleverandøren ikke har snydt og brugt et andet materiale). Ud fra
testen vil jeg så i hvert tilfælde beslutte om der skal bekostes en
egentlig laboratorietest. Mængden af sammenligningsprøver jeg skal have
foretaget er meget lav - ca. 1-2 per måned.

Prisniveau: Ikke over DKK 10.000.

Mogens

Re: Elektronisk måling af PH-værdi

Billige ., næppe ..

Du skriver ikke noget om det skal være til faste stoffer eller til væske ..
så det må du selv rode lidt med ..

Men her kan du da finde et udvalg:
http://www.teknikogviden.dk/produktregister/default.asp?soeg=PH

Og selvfølgelig:
http://ii.dk

~~Frank .,

Re: Elektronisk måling af PH-værdi

Jo, der står i første linje af Mogens' indlæg: væske

Bo //

Re: Elektronisk måling af PH-værdi

Det er øjnene ..

Jeg læste endda indlægget 2 gange .. men åbentbart kun den nederste del ..

~~Frank . ,

Re: Elektronisk måling af PH-værdi
(http://www.kompass.com/kinl/static/index_kise.php?_Choix=GS&_Secteur38%81029&_Lang=da&_Langrech=da )

Prøv du med strimler i stedet for. Det er meget billigere og fåes i
forskellige områder og skalaopløsninger.

Prøv her.

http://shop.bie-berntsen-as.dk/commerceportal/customermain.asp?PageNo=customermain&Catalog=Instrumenter&Category52%230

Ved brug af elektroniske Ph-målere skal du både rense prober og justere med
buffere afhængig af de væsker, du skal måle  et farligt bøvl. I øvrigt kan
du finde et par forskellige type hos RS-Components, men Bie og Berntsen i
Rødovre er topprof. på området.
Karsten H. Jensen

Re: Elektronisk måling af PH-værdi

(http://www.kompass.com/kinl/static/index_kise.php?_Choix=GS&_Secteur38%81029&_Lang=da&_Langrech=da )
Der kan findes ældre radiometer ph måleudstyr brugt. det har en god
nøjagtighed (+-0.02ph) det dyre er "elektroden" det billige er selve
enheden. det kan kun måle på væsker.

Jacob

Re: Elektronisk måling af PH-værdi

Svjh findes der også strimler med den opløsning, men det totakle område er
følgelig begrænset. Jeg skal lige se efter, når jeg kommer ned, hvor de
ligger.
Karsten H. Jensen

Re: Elektronisk måling af PH-værdi
Hej Mogens

Prøv at kontakte dem her  http://www.oxyguard.dk Har selv brugt dem flere
gange indenfor vandkemi (anlæg til fiske opdrat)

Med venlig hilsen
Henrik
www.ic-teknik.dk

Re: Elektronisk måling af PH-værdi