elektronisk Dummy som ps2-keyboard

Jeg står ofte overfor kun at få en pc'er til at starte op uden tastatur.

Feks. bare et stik med en modstand på, så computeren tror at der er et
tastatur tilsluttet.

Jeg er stødt på en dims man kunne lodde sammen med nogle modstande på, men
kan ikke finde det igen.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde et diagram / lignende
til lige hjemmebrænderi med loddekolben.

/Johnny

Re: elektronisk Dummy som ps2-keyboard

Nok fordi den ikke eksisterer.

Det billigste er at tage kontrolleren fra et gammel tastatur (Hvis du ikke
kan indstille BIOS'en til at ignorer keyboard fejl).

Re: elektronisk Dummy som ps2-keyboard

men

Pas nu på, bare fordi DU ikke har set den, kan den jo godt findes:
http://www.vetra.com/Elimina2.htm
www.inova-inc.com/html/products/fkpc01/brochure.pdf
og den er dyrere end et kbd...

Det billigste er nok at finde et kasseret kbd eet eller andet sted, eller at
slå fejlmeldingen fra i BIOS (halt on error...)

Bo //

Re: elektronisk Dummy som ps2-keyboard

Ja idéen er der, men jeg tænkte nu ligesom på en løsning som er billig, idet
jeg jo ikke skal benytte mig af de der terminaler,andet end de ´bare lige
skal sættes til og så boot og så slukke igen
.
Ja jeg ved godt man bare kan gemme tastaturet væk, men jeg syntes nu at have
set et ps2 stik med en eller flere dimser loddet på og det skulle virke så
pc'eren under boot ikke brokker sig.

at
Det er ikke et alternativ,desvære.

/Johnny

Re: elektronisk Dummy som ps2-keyboard

Jeg ved ikke om BIOS'en holder et længere foredrag for kbd, for at finde ud
af om det er der eller ikke, men hvis det kan klares med to modstande, så er
det da værd at prøve. I så fald skal det være pull-up, ca 1k på data og
clock benene i stikket. Og der er jo 5V til det. se på:
http://panda.cs.ndsu.nodak.edu/%7Eachapwes/PICmicro/PS2/ps2.htm

_hvis det virker, hører jeg gerne om det...

Bo //

Re: elektronisk Dummy som ps2-keyboard

ud

Det ved jeg.

og derfor har jeg ingen tiltro til modstande.

Re: elektronisk Dummy som ps2-keyboard
Hej,

spild ikke tiden:

If your BIOS does not have this option, you're essentially screwed because
there's no simple solution. You can't wire the DIN to fake the existence of
a keyboard since the BIOS checks for a self-test result code generated by
the keyboard. You have to implement a small protocol (byte-by-byte
handshaking and ACK/NAK) to simulate a keyboard up to its self test.

-så du må igang med at lave en PIC eller anden processor, der kan sige:
"selftest passed", når BIOS'en spørger...

Bo //

Re: elektronisk Dummy som ps2-keyboard

Og du vil i fuldt alvor påstå at de består af et par modstande?

Jeg vil hårdnakket påstå at de indeholder en MPU!

Re: elektronisk Dummy som ps2-keyboard

Nej, på ingen måde. Jeg viste dig bare, at der findes en keyboard
eliminator, men jeg skrev IKKE noget om hvad der er indeni. Og til en pris,
der er dyrere end et kbd må man vel forvente mere end et par modstande....

-ja een eller anden form for processor, der kan svare igen , når BIOS'en
spørger.

Bo //

Re: elektronisk Dummy som ps2-keyboard

Jeg kender udemærket til keyboard eleminatorer, deres virkemåde og deres
priser, derfor kunne jeg sige at der ikke eksisterer en opskrift med et par
modstande.

Og du svarede så: "Pas nu på, bare fordi DU ikke har set den, kan den jo
godt findes:"

Hvilket jeg opfatter som en påstand om at de findes med modstande.

Re: elektronisk Dummy som ps2-keyboard

par

-ok, jeg læste ikke præcist, beklager...