Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Har nu været på TEC Frederiksberg til kompentencevurdering(er plus 50).
Fik lige skåret 20 uger af uddannelsen. Men fy for en b..... b. dygtige
fyre, var lige oppe i et hamag osc plus en sailor radio. Glæder mig til
at starte derinde og evt se nogen af jer.
Takker for tidligere inputs.
mvh Erik

Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Danm, du er lige 15 år for sent på den og 300 km væk....

Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Du er vel ikke fagtekniker hehe.. Du er da for gaaaammeel ;o)

Mvh Hauge, der blev tekniker i '91..

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051201213447@smart-tech.dk
Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Du har ret...

Men ikke fagtekniker...

Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Nejda, rigtig tekniker du ved, med elektronik foran ;o)

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051202053500@smart-tech.dk
Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Tænkte det sku nok, du er for gammel til at være fagtekniker.....

Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Jæps, og jeg er stolt af det. Endda af begge ting.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051202151250@smart-tech.dk
Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

De er slet ikke så slemme. Det er elektronik med god opdragelse. de
fortæller selv hvad der er galt. Når man kender dem så tager fejlfindingen
normalt under 60 sekunder. og under 30 sekunder hvis man er god.
Glæd dig til bent. Han er sjov og fuld af spilopper.

jacob
bestod septemper 2004

Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Nej men det er slemt for en der er lidt rusten i toppen :-)sådan lige at
få stukket et diagram ud og fortælle om de forskellige trin.
Jeg skal starte på H3 hos Gert.(skipper H1-2)
Hvad underviser bent i?
Erik

Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

HF
gert er fin. men lad være at sige guitar guitarforstærker eller musik. så
bliver der ikke lavet mere den dag.

Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Ved jeg godt, vi snakkede om det, bl.a. det med den specielle
forvrængning i en rørforstærker

Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Enig, for den der selv tog udfordringen op, var der meget at lære af, i
faget i firserne og halvfemserne.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Jo men vi får ikke flere elektronikteknikere....svinene lukkede uddannelsen
:(
Og nu lukker man sku folk ind uden en faglig uddannelse, før skulle folk som
minimum havde svagstrømsteknisk værkstedskursus (folk med studenterhue
skulle først lære lidt praktisk elektronik enddog i praktik!)

IT og elektronikteknologer kan blive ganske habile elektronikudviklere dog
mangler nogle af dem den faglige ballast og kan få problemer i industrien.
Det er nu rart at ku lodde sine print selv og ikke skal ha en lærling til
det hver gang hehe....

Men jo den gamle elektronikmekaniker og radiomekaniker uddannelse var sku en
ordentlig uddannelse...der lærte man virkeligt noget, den var en god
baggrund at have inden man læste videre til elektroniktekniker :)

Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

bla bla bla.....

Nu har jeg både været igennem elektronik mekaniker og teknolog....
og der jeg lærte mest elektronik var bestemt på EM...
Dernæst mener jeg også en hvis matematisk forståelse er nødvendig, men også
en der har været igennem en EM uddannelse
har meget større kompetance når han forlader Elektronik-teknikker/teknolog
uddannelsen end en der har taget f.eks HTX... (endnu være med gymnasiel
udd....)

Tjae.. tiderne skifter... (syntes også det er noget værre rod de har lavet..
men man kan vel kun lære at leve med det..)

Komplet enig... men det gav os meget store friheder til at fuske og få vores
egne erfaringer...
i mine øjne var det 2 hyggelige år hvor vi bla legede med embedded webserver
og DSP og klasse D forstærker og opgaverne kunne
vi altid bøje så de blev sjove og læreige...

:)

Jep

Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd
On Fri, 2 Dec 2005 00:00:35 +0100, "Jan Pedersen"

OK. Jeg misforstod nok - beklager.
Arhja, meeeeen det er sjovt at kunne lidt mer ;-)
Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Men endnu sjovere at kunne en del mere..

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051202162810@smart-tech.dk
Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Ja, men du har ikke en chance. Ærgerligt for dig, men sådan er det når
man ikke er for kvik.
Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Øj, så er vi jo i samme båd.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051202180227@smart-tech.dk
Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Nu fantaserer du igen. Hold dig nu til at spille den af til en
henvisning eller to.
Re: Elektronikfagtekniker: tidligere tråd

Det er nu godt at høre andre "ældre" som tør tage udfordringen op med de
unge.
Jeg er selv 40 år, og uddannet elektroniktekniker. er gået igang med at
læse på universitet til civilingenør i software.

MVH
Brian Lassen

Site Timeline