Elektronik værktøj

Jeg skal ha købt mig nogle nye tænger til elektronikbrug. Til daglig bruger
jeg Lindstoms Rx serie men jeg er uvenner med den bøjle de bruger. Til mig
selv privat vil meget hellere have to fjedre ved hovedet på tangen.

Jeg har kigget på
http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/05ce/0900766b805ce433.pdf
som ser fornuftige ud, men er der nogen der har erfaringer med de SensoPlus
tænger?

Høre meget gerne erfaringer fra andre.

Peter

Re: Elektronik værktøj

Jeg er heller ikke fan af Rx serien, det er lidt svært at forklare, men
det er som om den ikke passer god i min hånd. Det gør 80 serien der i
mod, det er det bedste værktøj jeg nogensinde har brugt.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Elektronik værktøj

Jeg har i MANGE år brugt Lindström, og været yderst tilfreds. Eneste
anke, som Du skriver er det nye fjedersystem.

Jeg skulle for nogle år siden bruge en lille spids skråklipper, og for
at spare lidt penge købte jeg en C&K. Netop en SensoPlus (lyder som et
barberredskab) model 3786

1. jeg er tilfreds med håndtaget og fjedersystemet
2. Kæberne er sammenlignet med Lindström slebet på en grovere sten. De
er ikke nær så præcist forarbejdet. Der er ca 0.1mm slør, målt helt ude
ved spidsen
3. kæberne er fint blanke, fordi de er forchromere. Men det skaller af,
og så kommer der nogle underlige kanter. Lindström'en er hærdet og
bruneret, og ændrer sig ikke

Hvis Du får en C&K i hånden, så tag et håndtag i hver hånd, og vurder
sløret.

Skulle jeg vælge (og det er til prof brug) skal det være Lindström,
trods højere pris og et andet fjedersystem.

Bo //

Re: Elektronik værktøj

Ok. Jeg kan se på RS's hjemmeside at den fjeder der er vist der er af
metal - men den de leverer er af plastik. Måske er metalversionen bedre,
plastikversionen har i hvertfald den egenskab at den "smutter" ud og ind af
hullet hvor den er fikseret i når tangen bruges.

Men det at cromen skaller af de C&K tænger bryder jeg mig ikke om og 0,1mm
er ganske meget slør. Måske skulle man bare holde fast ved de Lindstrom.

Peter

Re: Elektronik værktøj

Som alternativ vil jeg anbefale EREM.

http://www.rscomponents.dk/electroniske-komponenter-dk/540826071-t%C3%A6nger-elektronik-handv%C3%A6rkt%C3%B8j-erem-elektronikt%C3%A6nger-mekaniske-produkter-v%C3%A6rkt%C3%B8j.html

http://www.hin.dk/log/files/web/Vulkan-Erem%20tilbud.pdf

+ div. udenlandske leverandører.
Karsten H. (7870)
Re: Elektronik værktøj

Hej !

Jeg bruger elektronik vE6%rktF8%j hver dag og det bedste, syntes jeg, er
Barco Ergo serien, som bla. Farnell har, kun een ulempe er meget dyrt.

M2E%v.h
Axberg

Site Timeline