Elektronik værktøj

Hej,

Jeg skal ud og købe lidt elektronik værktøj - de mest basale ting som
skævbidder, fladtang, pincet osv.
Hvilket mærke/mærker vil i foreslå? Det skal være en god kvalitet - gerne
som et sæt hvis det er muligt.

Mvh. Ulrich

Re: Elektronik værktøj

Bacho

Re: Elektronik værktøj
Ok - hvorfor? Hvis man kigger på deres katalog er deres tænger til
elektronik fra Lindstrom!!!

Mvh. Ulrich

Re: Elektronik værktøj

Hul i det. De er pisse gode !

Man køber dem sjældent "i et sæt" men 1 ad gangen. Start med en
skævbider og følg op med en spidstang, når du får råd.........

Re: Elektronik værktøj
SNIP

Jamen det er jo en væsentlig faktor - regner med at jeg skal beholde dem i
mange år.

Ok er det de samme? Bahco = Lindstrom?

Hvilken serie vil du foreslå? Synes at RX serien er lidt store. Jeg
foretrækker måske Supreme serien.

Mvh Ulrich

Re: Elektronik værktøj

Jeg har selv en 80-series "oval cutter" i 804x serien og en Supreme 7285
vinkelskævbider. Den sidste er mest i brug !

Arbejdsmæssigt har jeg været vant til begge gennem lang tid. Men er nu
begyndt at have noget i Rx serien og de føles mere behagelige at arbejde
med...

Re: Elektronik værktøj

"Ulrich Sørensen" <ulrich dot sorensen at mailme dot dk> skrev i en
Jeg har både lyseblå / sort (RX) lindstrøm og den røde bacho serie.
skævbideren fra bacho bliver brugt og fladtangen fra lindstrøm. ellers
bruger jeg pincetter for resten. rx serien er kluntet efter min mening. men
pæsser egentlig ok hvis man bruger str 14 i handsker som mig.

Jacob

Re: Elektronik værktøj
Hej Ulric

En god løsning er

Skævbider 8150
Spidstang 7893
Fladtang 7490

Mvh Max

Re: Elektronik værktøj

Bahco har købt en bunke firmaer. Jeg har både Lindstrom (før Bacho) og Bacho
tænger.
Lindstrøms hvide (med blanke hærdede kæber) er meget præcise og laver pæne
klip. Men hvis du volder dem knækker de... De gule er mindre hårdt hærdede
(og har det efter sigende fx. bedre med strips) men er udemærket værktøj.
Prøv lige de ergonomiske før du køber. Jeg kan bedre lide de gamle ;-)

/A

Re: Elektronik værktøj
Hej Ulrich

Hvis du har råd, så Lindstrom, det er bare kræs, dyrt men holder hele livet.

http://www.lindstromtools.com/index.htm

Mvh Max

Re: Elektronik værktøj
On Wed, 24 Aug 2005 22:10:17 +0200, "Max"

Bacho er godt , men jeg syntes min EREM skævbidder er bedre.
Den klipper et hår over næsten uden tryk.

Men de er lidt "sprøde" hvis man er så tosset at lige bruge den til
noget meget hårdt. Det kostede spidsen på den ene kæbe , og dvs. en ny
tang.

Carsten

Re: Elektronik værktøj

Jamen det var da "dejligt" at høre at jeg ikke er den eneste der
ødelægger det fine værktøj :-)

--
Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk
ROTFLSHIWMP   Rolling on the floor, laughing so hard I wet my pants!

Re: Elektronik værktøj

ja de der erem de er skøre. et forsg med at klippe en negl resulterede i en
knækket tang. det var dog deres lille smd tang der knak.

Re: Elektronik værktøj
Hej Carsten

Igen den sædvanlige med at bruge dem til noget de ikke er beregnet
til, men ikke den værste ulykke, den kan slibes spids igen.

Mvh Max

Re: Elektronik værktøj

Så fik jeg også genopfrisket hukommelsen. Jeg hader de nye fjedre i
ergo-serien ;-)

/A

Re: Elektronik værktøj
Hej Anders

Ergo serien er også bygget som om man skulle arbejde med
handsker på, men mister følingen med tingene.