Elektronik spg.

Hej Ng

Håber nogle kan hjælpe mig med dette lille problem.
Jeg skal bruge et 12VDC relæ med forsinkelse.

Skal kunne :
Nå styrespændingen kommer på skal der gå X antal sekunder (1, 2, 3 eller 4
sek) før denne trækker.

Jeg men dette kan laves med en modstand og en kondensator.
Men hvordan skal det forbindes og hvilke størrelser skal R og C have?

Håber en kan hjælpe.

Mvh Jan (fjern 7400 ved pers besked)

Re: Elektronik spg.

Sekvensen er som følger:

Spænding kommer -> Relæ trækker -> tid -> relæ falder fra ?

Altså bibeholdes spændingen men relæet giver en puls ?

Re: Elektronik spg.

Præcis !!

Jan

Site Timeline