Elektronik newbee og infra rød modtager

Hejsa gruppe

Har læst og søgt en del i gruppen men syntes ikke rigtigt jeg har fundet det
jeg søger.

Jeg har en ide om at det må være simpelt at lave en infra rød modtager der
kan modtage signaler og så via nogle relæer kan sende 12 volt og - til en
motor.

signal et der kommer til modtager sender  + på rødledning og - på blå
signal to der kommer til modtager sender - på rød ledning og + på blå

håbet med denne er at dreje tv på hjemmebygget tv bord.

Jeg leder ligeledes efter gode hjemmesider med selvbyg for folk der kan lidt
men ikke kan sætte komponenterne sammen uden hjælp. (så kan det jo være at
man lære lidt nyt)

Hilsen

Brian

Re: Elektronik newbee og infra rød modtager

Simpelt og simpelt...... _så_ simpelt er det heller ikke, men slet
ikke umuligt. Jeg har en kopi fra et gammelt elektor. hvor man kan
skrue op og ned for et elektrisk potmeter. Hovededelen af det kredsløb
burde kunne bruges.

Skal jeg pdf'e den til dig ?

Re: Elektronik newbee og infra rød modtager

Meget gerne bj  _ja_det_tegn it.dk

Jeg fandt efter lang tids søgen en sender og modtager som byggesæt to
kanal ind og to gange 24 volt ud, det må jeg da kunne bruge til noget.
Skal så bare lige have testet om den kan modtage på begge kaneler på
en gang hvis ikke kan jeg sikkert sende begge signaler til en motor +
og - til en pol og + og - til den anden så må den vel dreje begge
veje. (Ellers må jeg skaffe en af de motore der er specielt beregnet
til at dreje begge veje men de er nok dyre.

Hilsen
Brian

Re: Elektronik newbee og infra rød modtager

De bliver scannet i morgen....

Kig på en L298 eller en lignende H-bro til DC motorer.