Elektronik lære

Hej ng.

Jeg kunne godt tænke mig at lære elektronik fra grunden af.

Men hvordan kommer jeg i gang med det?

Har I nogle forslag til det?

Klaus.

Re: Elektronik lære
Ja, du kan købe nogle bøger der hedder Analog teknik 1+2 ved www.if.dk

/ Michael

Re: Elektronik lære
Hej Klaus,

Lån AE-bogen (af Jan Soelberg) på biblioteket - der er afsnitsvis
indlæring med kontrolspørgsmål, så du selv kan checke hvordan det skrider
frem.

Den "første" udgave er nok den bedste at få fat i, den har det hele i et
bind (8. udgivelse har ISBN: 8798007904).

AE-80 (9. udgivelse) i 2 bind kan også bruges (bind 1)
ISBN: 8798007963 (Bind 1 - Lærebog)
ISBN: 8798007939 (Bind 2 - Diagrammer over en bunke Jostykits)

Jeg ved ikke om den nyeste udgivelse har de samme kontrolspørgsmål, men
den er færdigredigeret af en anden efter at Jan Soelberg landede en
helikopter lidt brat.

Der er naturligvis andre gode bøger, og AE-bogen har nok rekorden i
stavefejl i dansk faglitteratur, men der er IMO ingen bog der giver en
mere nede-på-jorden forklaring og derfor er den rigtig god at starte på :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Jan Soelberg døde i en tragisk ulykke, ja.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Sv: Elektronik lære
Lån "Elektronik for alle" på biblioteket.
Den starter med modstandsberegning og slutter med digital teknik.

Ejvind Andersen
Re: Elektronik =?ISO-8859-1?Q?l=E6re?=
Hej Klaus

PrF8%v at kigge i trE5%den: