elektronik kursus

Ved i hvor der er et Elektronik kursus i Københavns området et daghold.

Jb

Reply to
jb

nu skriver du ikke meget om din baggrund, så der for kan det være svært at give et fornuftigt svar, er det efteruddannelse du er interesseret i ?

--
MHV
Carsten

nej det er ikke efteruddannelse, alm. elektronik kursus for begynder og let øve

Jb

Reply to
jb

Er det så ikke en læreplads du skal have ? måske AMU kunne være en ide

/Carsten

Reply to
carsten

Nej. det fritids kursus, desuden er jeg en årgang 1953 så det er lidt sent at starte på en læreplads.

JB

Reply to
jb

Jeg har på fornemmelsen, at det kan blive lidt svært for dig, at finde et decideret begynder kurus i elektronik på en aftenskole eller lignende.

Jeg tror at det bedste du kunne gøre, var at melde dig ind i en amatør radio klub, hvor man underviser i grundliggende elektronik - til de folk, som gerne vil have en sende licens på et eller andet niveau. Det er en nem måde at komme igang på, og så får du selvfølgelig også nogle nye kammerater i alle aldre, som kan hjælpe dig med at bygge nogle ting, og som du kan spørge om alt muligt. Der er jo ingen der siger, at du behøver at blive radio amatør - selvom du deltager i undervisningen. DU kan godt være medlem af sådan en klub, uden at være radio amatør . Det kan jen jeg da se på flere af klubbernes homepage. Du kan se en liste over nogle disse amatør radio klubber på

Iøvrigt er der jo en fordel ved at være med i sådan en klub. Det er billigere end et aften kursus, og så er der altid nogen "gamle rotter" at spørge, når du vil have svar på et eller andet specielt, og du kan få viden om elektronikken på en mere "praktisk" måden - end teorien på et kort aften kursus.

M.v.h.

C. Nielsen

"jb" skrev i en meddelelse news:48ca377b$0$15873$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Nielsen

Klip........

Sådan sagde jeg osse engang, men bacillen fik ram på mig :o)

Mvh Ebbe

Reply to
Ebbe (7000)

Hvis du er i arbejde så har du jo ret til 2 ugers kursus om året så er det bare med at overbevise chefen om at du skal ha grundlæggende elektronik, det afholdes bla. i Sønderborg men det kan sikkert også andres steder i landet det er typisk 3 moduler hvis jeg husker rigtig.

ellers kan det godt anbefales at investere i følgende bøger til hjemmelæsningen:

alle fra TF forlag Analog teknik 1 og 2 Digital teknik HF teknik

disse 3 bøger er dem de fleste tekniske skoler underviser efter idag

udover det er en klar vinder også Analog elektronik 1 af Erik Hücke som opslags værk kan man bruge Vejen til sendetilladelse den har rent faktisk okay formel samling

Tag eventuelt en tur på bibloteket, de har dem somregel. jeg har haft berøring med alle bøgerne da jeg tog min udd. i sin tid samt når jeg har haft lærlinge, der skulle ha lidt grundlæggende banket ind.

Mvh Rasmus OZ1TUX

--
www.linuxfromscratch.dk
Rasmus

Jeg har den ellers mindste D-licens, og er medlem af Hvidovre radioamatør klub. det var for at få den grundlagene vide så der ikke er nogen huler og kan være med i debatten, Jeg har ellers bogen "Vejen til sendetilladelsen" men synes den er lidt for overfladisk den kunne godt være mere dybgående. Når man læse her i gruppen eller snakker med andre medamatør vikker det som Russisk nogen gange.

f.eks en frekvenstæller hvordan tilslutter man den til en radio eller hvordan bruges den. Hvordan måler man resonansen på en all bands dipol antenne. o.s.v.

Jeg kunne godt tænke mig en B- evt. en A-licens. hvilken bøger kan man starte med, det virker lidt som en jungle.

fortsat go' weekend

Jb

"Rasmus" skrev i en meddelelse news:48cc2e1b$0$93688$ snipped-for-privacy@dreader1.cybercity.dk...

Reply to