elektronik kursus

Ved i hvor der er et Elektronik kursus i Københavns området
et daghold.

Jb

Re: elektronik kursus

nu skriver du ikke meget om din baggrund, så der for kan det være svært at
give et fornuftigt svar, er det efteruddannelse du er interesseret i ?

--
MHV
Carsten

Re: elektronik kursus

nej det er ikke efteruddannelse, alm. elektronik kursus for begynder og let
øve

Jb

Re: elektronik kursus

Er det så ikke en læreplads du skal have ?
måske AMU kunne være en ide

/Carsten

Re: elektronik kursus

Nej. det fritids kursus, desuden er jeg en årgang 1953 så det er lidt sent
at starte på en læreplads.

JB

Re: elektronik kursus
Jeg har på fornemmelsen, at det kan blive lidt svært for dig, at finde et
decideret begynder kurus i elektronik på en aftenskole eller lignende.

Jeg tror at det bedste du kunne gøre, var at melde dig ind i en amatør radio
klub, hvor man underviser i grundliggende elektronik - til de folk, som
gerne vil have en sende licens på et eller andet niveau.
Det er en nem måde at komme igang på, og så får du selvfølgelig også nogle
nye kammerater i alle aldre, som kan hjælpe dig med at bygge nogle ting, og
som du kan spørge om alt muligt. Der er jo ingen der siger, at du behøver at
blive radio amatør - selvom du deltager i undervisningen. DU kan godt være
medlem af sådan en klub, uden at være radio amatør . Det kan jen jeg da se
på flere af klubbernes homepage.
Du kan se en liste over nogle disse amatør radio klubber på
http://www.edr.dk/EDRs%20kredse%20og%20lokalafdelinger.aspx

Iøvrigt er der jo en fordel ved at være med i sådan en klub. Det er
billigere end et aften kursus, og så er der altid nogen "gamle rotter" at
spørge, når du vil have svar på et eller andet specielt, og du kan få viden
om elektronikken på en mere "praktisk" måden - end teorien på et kort aften
kursus.

M.v.h.

C. Nielsen

Re: elektronik kursus

Klip........

Sådan sagde jeg osse engang, men bacillen fik ram på mig :o)

Mvh Ebbe

Re: elektronik kursus

Hvis du er i arbejde så har du jo ret til 2 ugers kursus om året
så er det bare med at overbevise chefen om at du skal ha
grundlæggende elektronik, det afholdes bla. i Sønderborg
men det kan sikkert også andres steder i landet det er typisk 3 moduler
hvis jeg husker rigtig.

ellers kan det godt anbefales at investere i følgende bøger til
hjemmelæsningen:

alle fra TF forlag
Analog teknik 1 og 2
Digital teknik
HF teknik

disse 3 bøger er dem de fleste tekniske skoler underviser efter idag

udover det er en klar vinder også
Analog elektronik 1 af Erik Hücke
som opslags værk kan man bruge
Vejen til sendetilladelse
den har rent faktisk okay formel samling

Tag eventuelt en tur på bibloteket, de har dem somregel.
jeg har haft berøring med alle bøgerne da jeg tog min udd. i sin tid
samt når jeg har haft lærlinge, der skulle ha lidt grundlæggende banket
ind.

Mvh
Rasmus
OZ1TUX

www.linuxfromscratch.dk

Re: elektronik kursus
1000 tak for alle svarene og hjælpen.

Jeg har den ellers mindste D-licens, og er medlem af Hvidovre radioamatør
klub.
det var for at få den grundlagene vide så der ikke er nogen huler og kan
være med i
debatten, Jeg har ellers bogen "Vejen til sendetilladelsen" men synes den er
lidt for overfladisk
den kunne godt være mere dybgående. Når man læse her i gruppen eller snakker
med andre
medamatør vikker det som Russisk nogen gange.

f.eks en frekvenstæller hvordan tilslutter man den til en radio eller
hvordan bruges den.
Hvordan måler man resonansen på en all bands dipol antenne. o.s.v.

Jeg kunne godt tænke mig en B- evt. en A-licens.
hvilken bøger kan man starte med, det virker lidt som en jungle.

fortsat go' weekend

Jb