Elektronik for begyndere

Findes der en god bog om elektronik, hvis man skal i gang helt fra Adam og
Eva? Altså sådan noget med meget simple (søm)diagrammer. Websider har også
interesse.

På forhånd tak.

--
Henry Vest

Re: Elektronik for begyndere

På biblioteket kan du måske finde Anvendt Elektronik 80 (AE80) af Jan
Soelberg.

Det er "back to basics"...

Re: Elektronik for begyndere

Nederst på min webside har jeg et par gode links, hvis du kan engelsk:

http://www.miscel.dk/ElectronicShops.html

Til at hjælpe dig med udregninger/farvekoder/osv. har jeg:
http://www.miscel.dk/MiscEl/miscel.html

Programmet har bl.a. enkelte diagrammer, hvor det hjælper med design:
http://www.miscel.dk/MiscEl/Circuits.html

Re: Elektronik for begyndere
Hej Henry

Send mig en mail, fjern invalid fra min adresse.

Re: Elektronik for begyndere

Måske biblioteket stadig har "Elektronik der virker" som er en samling af
elektronikkonstruktioner. Jeg brugte den selv for omkring 20 år siden, jeg
kan dog ikke huske om der var sømbræt med.

Tomas

Re: Elektronik for begyndere
nej det er print...

jeg vil anbefale E. Dam Ravn's bøger og Ryan Holm (hvis bib. stadig har
dem) - dem lærte jeg efter... :-)
og "elektronik for alle" - tre bind hvor man også får bygget et
strømforsyning... :-)

Rasmus