Elektronik blade

Hej gruppe.
Hvilke elektronikblade findes der egentlig (af en vis kvalitet)?
Jeg kender til Elektor og ELV. Flere??

-Søren.

Re: Elektronik blade
Hej Søren

En mulighed kan være EPE, specielt On-line versionen
kunne være interesant nu om dage.

http://www.epemag.wimborne.co.uk /

Men der er ikke så mange mere, med den uutømmelige
kilde af informationer internettet er og den faldene interesse
for selvbyg og den slags, ja der er markedet ikke så stort.

Re: Elektronik blade

Hej Søren

Der er også:

Electronics Now

Electronics World & Wireless World (tidligere: Electronics World - og
Wireless World)

OZ (EDR)

QST

Radio-Electronics

-

Gode bøger på tysk fra Franzis verlag - f.eks.:

Fernsehtechnik ohne Ballast

Moderne Rundfunk-Empfangstechnik

Operationsverstärker-Anwendung

hilsen

Glenn

Re: Elektronik blade

Det kommer jo lidt an på, hvem du er og hvad der interessere dig.
Jeg plejer også at læse "Electronics World" på mit lokale biliotek. Det er
knapt så hobby-præget som de 2 du nævner, og indeholder ikke så mange
konstruktioner, men en masse spændende artikler.

Re: Elektronik blade

Funkamateur - Tysk månedsblad for elektronik interesseredeog ikke mindst
radioamatører.

/Lars

Re: Elektronik blade

http://www.makezine.com

Mvh Per Hansen

Re: Elektronik blade

Aktuel elektronik. Har intet om selvbyg, henvender sig til
elektronikindustrien. Havde for eksempel engang en artikel om hvor vidt
det kunne betale sig at afmontere og genanvende en fejlmonteret BGA.

Tomas

Re: Elektronik blade

Det Australske Silicon Chip er et udmærket magasin. Der er en side der kan
læses gratis: Circuit Note, her har jeg fundet mange interessante
konstruktioner.

Børge

Re: Elektronik blade

OK, tak for svarene. Jeg vil prøve at kigge lidt på det.

Re: Elektronik blade

Jeg kan se i tråden du har fået en del link til forskelige blade.

Men du skal næsten se hvordan elektronik blade så ud da jeg en
dreng, bare sådan lidt nostaligsk.
Der er rigtig sjovt at se de gamle blade .
http://www.swtpc.com/mholley/magazines.htm

Nyd lige kryds og bolle maskinen af Don Lancaster .
Don Lancaster var et ikon indenfor "elektronik selvbyg" i de dage.
http://www.swtpc.com/mholley/RadioElectronics/Dec1971/RE_Dec_1971_pg32.jpg

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Elektronik blade
Hej Michael

Denne Theremin er nu også interessant. Læg også mærke
til at der er transistorkonstruktioner i bladet fra 1955 og læg
også mærke til prisen på dem :)

http://www.swtpc.com/mholley/PopularElectronics/Apr1955/PE_Apr1955.htm