Elektrolyt......

Er der nogen her i gruppen som kan fortælle mig hvor jeg kan købe 4 stk
Redial elektrolytter på 2200µF 6,3V?? jeg har søgt på nettet, men kunne ikke
finde nogen som forhandlede dem.

På forhånd tak.

Re: Elektrolyt......

Har du prøvet alle forretninger på min liste:
http://www.miscel.dk/ElectronicShops.html

Re: Elektrolyt......
Hej.

RS Varenr: 224-4117
-
MVH.
Finni

Re: Elektrolyt......

Du kan sagtens kF8%be 2200 uF elektrolytter med en hF8%jere
spE6%ndingsangivelse. Det betyder bare at de kan kF8%re sikkert med en
hF8%jere spE6%nding. Kig pE5%:
www.el-supply.dk
www.brinck.dk
www.rs-components.dk

Re: Elektrolyt......

Ellers stjæl nogle fra et gammelt PC-bundkort, der sidder tit nogle store
kapaciteter med lav spænding, og også tit i god kvalitet.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Elektrolyt......
Hej!

Hvis de da ikke lider af lytsyge, hvilket desværre ofte er tilfældet :-(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Elektrolyt......

Der var noget med der kom en del defekte lytter i nogle bundkort for nylig.
De punkterede i toppen. Men bortset fra det, så synes jeg ikke de plejer at
fejle.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Elektrolyt......

men står jo stadig med en lyt som er brugt, udover det er det også noget
hejs at lodde lytter af motherboards pga. de store stel lag, så
du får hurtig, varmet dem for meget.

men jeg har da selv brugt løsningen hvis det var eneste løsning en sen
aften.

det er nu noget mere drift sikkert at købe nogle nye, "friske"

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: Elektrolyt......

Det kommer an på hvad du køber, og hvad de skal udsættes for. Hvis du køber
almindelige 85 graders uden lav ESR og sætter dem i en varm switchmode, så
holde de sikkert betydelig kortere en nogle rippet fra et bundkort, da de er
105 grader og med lav ESR. Men ja, der skal en del varme til at lodde dem
ud, gerne fra en kraftig loddekolbe og med lidt frisk tin, så man ikke
sidder og 'fedtevarmer' i flere minutter.  :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Elektrolyt......

Ja, og *aldrig* forsøge at suge tin'et ud men den naive drøm om at kunne
trække lytten lige ud af hullerne og stikke en ny i :-)
Det kan nok gøres med en ordenlig suge-station, men sugetråd, en weller
WTCP-S og tossen her til at styre det, det kan man ikke :-)

/Jan Rasmussen - en erfaring rigere da han skiftede lytter på et BP6
motherboard

Re: Elektrolyt......

Ta' lytten ud mens tinnet er varmt. Og fjern tinnet bagefter med en
sugestation på den ene side, og en halvkraftig loddekolbe/pistol på den
anden side af printet, samtidig.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Elektrolyt......

Jeg ved at vores montricer, ofte bare skovler en masse tin på det hele
hvorefter de så lige kan pille komponentet af uden problemer, og uden
fare for at smadre et print til 30kkr.

Md alt den varme resikere man at ødelægtet boardet, løsningen hvis man
vil skifte lytte på et motherboard, er at skaffe nogle nye lytter
og bagefter "brække" de gamle af mothwerboardet så man sidder
med de tilbage blivende pins, så kan man uden problemer, lodde
nye på bundkortet

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: Elektrolyt......

Det behøver ikke blive varmere end da det blev produceret. Det ta'r det ikke
skade af. Det varer kun få sekunder per hul, og fordi man varmer fra begge
sider får man ikke overophedet den ene side ved at forsøge at varme igennem
fra én side.

Jeg tror iøvrigt heller ikke der er specielt heldigt at lodde nye lytter på
de gamle ben, især ikke hvis de gamle har været defekte og utætte med
halvtærede ben til følge. Nogle lytter lækker vædske ud ved benene.
Induktionen stiger også hvis lytten ikke 'kommer i bund'.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Elektrolyt......

Har også oplevet at 100µF/6V begyndte at lege popcorn. Nyt bundkort er
løsningen.
Karsten H. (7870)