Elektrolyt

Hvordan er det nu lige man vender en ganske alm elektronlyt kondensator?

Den jeg sidder med har en sort streg i den ene ende og en fordybning i den anden. Er det korrekt at det er den sorte streg der er minus ?

Mvh. Martin

Reply to
ml

"ml" skrev i en meddelelse news:420679b1$0$48669$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Metal huset er som regel minus :)

KAsper

Reply to
Repzak

Vil du ikke uddybe, bare lige så selv jeg kan forstå det...

Mvh Martin

"Repzak" skrev i en meddelelse news:42069ba0$0$29852$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
ml

Selve yderskallen er levet af aluminium, og den ende der er connected til huset er minus

Kasper

Reply to
Repzak

Stregen symboliserer minus. hvis du vender den forkert kan du ligte det / høre det når du tænder.

Reply to
Jacob