Elektrolyt

Hvordan er det nu lige man vender en ganske alm elektronlyt kondensator?

Den jeg sidder med har en sort streg i den ene ende og en fordybning i den
anden. Er det korrekt at det er den sorte streg der er minus ?

Mvh.
Martin

Re: Elektrolyt

Metal huset er som regel minus :)

KAsper

Re: Elektrolyt
Vil du ikke uddybe, bare lige så selv jeg kan forstå det...

Mvh Martin

Re: Elektrolyt

Selve yderskallen er levet af aluminium, og den ende der er connected til
huset er minus

Kasper

Re: Elektrolyt
Stregen symboliserer minus. hvis du vender den forkert kan du ligte det /
høre det når du tænder.

Site Timeline