elektrisk fluesmækker

Vi vil gerne bygge en elektrisk fluesmækker om til et 9 volts batteri (i
stedet for de 2x1,5 der sidder i).  Vi sluttede 9 volt til og brændte et
eller andet af (transformatoren?) i fluesmækker-ketcheren.  Hvordan kan m
an opgradere sin fluesmækker til 9 volt?
Tak

Re: elektrisk fluesmækker
On Sun, 20 Oct 2013 11:30:02 -0700 (PDT), snipped-for-privacy@gmail.com

Google "bug zapper mod"
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: elektrisk fluesmækker
Hej

Du skal sætte større kondensator i, og lade batterispændingen være i fred.

Personligt bruger jeg en helt almindelig fluesmækker - virker fint og
bruger ikke strøm.

--
Mvh, Kim

Re: elektrisk fluesmækker

Men det virker ikke så godt som en elektrisk!

Det smarte ved en zapper er nemlig at du kan sætte ketcheren forsigt
lige hen over fx en myg, hvorefter du puster på den. Så flyver myggen op
og begår selvmord.

En myggeketcher er også god til at lamme hvepse. De krøller sig sammen
og ligger stille et par minutter. Derefter rejser de sig op og flyver
væk - langt væk. Som om de tænker, av det gjorde godt nok nas, lad mig
komme væk!

Man kan selvfølgelig også vælge at træde på den bevidstløse hveps, men
jeg lader dem flyve.

Endelig laver en myggeketcher ikke pletter på væggen!

Re: elektrisk fluesmækker

[...]

Det nemmeste vil være at montere en spændingsregulator, som så kun leverer
3volt til elektronikken.

Men hvorfor vil du gerne hav den til at køre på 9volt?

Mvh. Uffe Ravn

Re: elektrisk fluesmækker

 man
leverer

Vi ville bare prøve at lave en med mere smæk i.  Ingen onde hensigter,
men måske lave en zapper der kan lave en lysbue...

Re: elektrisk fluesmækker
 (i
 et
an man
n leverer
, men måske lave en zapper der kan lave en lysbue...

Er du ikke klar over at det er højspænding du arbejder med???

Børge

Re: elektrisk fluesmækker
snipped-for-privacy@gmail.com skriver:

At du laver en højere indgangsspænding, gør ikke nødvendigvis at din
udgangsspænding bliver højere.

Re: elektrisk fluesmækker

Som andre har nævnt så sæt en kondensator med større kapacitet i.

Eller find ud af om der er monteret en shuntmodstand over gitteret, og fjern
den, vælg evt en kondensator med større spænding.

At gøre forsyningsspændingen til et kredsløb 3 gange størrer, uden at ændre
andet, går sældent godt.

Mvh. Uffe Ravn

Re: elektrisk fluesmækker
Uffe Ravn har bragt dette til os:

Der var engang en artikel om hvordan man lavede en (audio-)båndoptager
om til en videooptager. Bla. ved at serieforbinde to stikkontakter.

Det var i aprilnummeret af Populær Elektronik :-)

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Re: elektrisk fluesmækker

Kan kun sige: "Billede gå væk!"
(og det gjorde det.............)

Forståeligt :-)

--
Uffe

Re: elektrisk fluesmækker

Jeg husker en anden 1. april. artikel, dog ikke hvilket blad den var bragt
i.

Hvis man skal afspille 78 rpm. plader, så tager man 2 grammofoner og stabler
oven på hinanden, sætter den ene på 45 rpm. og den anden på 33 rpm.
Det giver 78 omdrejninger. Hvordan man strømforsynede den øverste
pladespiller, meldte historien vist ikke noget om ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: elektrisk fluesmækker

Dét er da den nemmeste del af det hele: Batterier, så er der heller
ingen støj fra strømforsyningen.

Kan godt huske den artikel :-)

--
Uffe

Re: elektrisk fluesmækker

Og så var der den, jeg tror at det var i Ny Elektronik, med insekter der var
begyndt at angribe ICkredses indre, henvendelse kunne ske til statens
skadedyrslaboratorie.

Mvh. Uffe Ravn

Re: elektrisk fluesmækker

Det er som regel software der skal 'debugges', men har haft en 17" samsung
skærm hvor tordenfluer kravlede ind mellem backlight og skærm. Der var jeg
så tilbage og debugge i ordets oprindelige betydning ...

Re: elektrisk fluesmækker

Sådan en har jeg også. Jeg er dog ikke sikker på hvor i sandwichen
krybene er. Lidt irriterende, når man nogle gange tror et komma er et
semikolon...

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Re: elektrisk fluesmækker

  Har dog aldrig hørt om at man skal bruge DDT og Maladan til
"Debugning". ;-)

/Lars

Re: elektrisk fluesmækker

DDT = Device dependendent tracer

:-)

mvh Erik ( som iøvrigt er gammel programmør på bit niveau)

Re: elektrisk fluesmækker

Dynamic Debugging Tool - et værktøj til CP/M dengang det var moderne.

/Lars - selv bitflytter i fritiden og mainframe kodekarl til daglig.

Ooops - Vi er vist off-topic,.

Site Timeline