Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas

Hejsa,

Jeg vil gerne lave spas med en ven og sætte strøm på dørhåndtaget, så han
får stød når han tager i det - eller sætte strøm  i akvariet (uden fisk) og
så bede ham om lige at samle nogle sten op eller et andet trick.

Nu skal han jo ikke dø af det, så jeg tænker på at jeg så i en spøg og skæmt
forretning at man kunne købe lightere der gav stød, men jeg vil gerne kunne
regulere strømmen selv, sådan at jeg kan sætte stødet lige sjovt nok til at
det ikke gør så ondt, som den jeg prøvede i butikken eller - selvfølgelig
mere op - hvis det er min lejer som vil åbne skabsdøren til mit slikdepot,
når jeg ikke er hjemme, da jeg synes der forsvinder en del slik fra
køkkenskabet *hehe*

 Jeg søger en løsning der kan lede noget strøm fra et 9voltsbatteri op til
et håndtag eller evt. i et akvarium ved hjælp at to ledninger. Aner ikke,
hvad jeg skal gøre, men jeg har da en loddekolbe, men vil helst undgå at
skulle lodde og vil foretrække en anden form for løsning.

Er der nogen der kan give mig et stykliste til, hvad jeg præcist skal købe?
Ingen penge har jeg nok af, men spøgen er værd at bruge penge på at  han får
et chock som tak for sidst han tog pis på mig *G*

Jeg skal bruge

1. 9Volts batteri
2. ledninger (vel ligegyldigt, hvad det er for nogen?)
3. Et eller andet apparat eller spoledims som gør det muligt at regulere
strøm fra batteriet

OG hvis det kan være farligt, min ven har ingen hjerteproblemer, at skrue op
for strømmen, så hører jeg da gerne hvordan man regulerer den, så man ikke
kan komme alvorligt til skade. Ikke fedt at miste en god ven, fordi man
laver en practical joke *S* Kan et 9V batteri give skade? Nej vel?

Venlig hilsen

Johannes

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas

Heh, de gjore jeg også ved min lillebror da vi var yngre:)

En summer af den slags med en fed spole i er det du har brug for.

De to ledninger slutter du til ofrets ene hånd på en eller anden måde.

Summeren kan du så starte med en kontakt på den skabslåge du vil beskytte.

     skabs-kontakt
+-------/ ----------+
|                   |
|                   |
|                    /  intern kontakt i summeren
|                   |
|                   |
Batteri             +----------------------------------
|                   |                                   o
|                   Spole                              /|\
|                   |                                   |   offer
|                   |                                  / \
+-------------------+----------------------------------

Det er vigtigt at du ikke laver din helvedesmaskine så der kommer
spænding hen over hjertet!!!

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas

Et rele der kobles så det afbryder for sig selv kan også fint bruges.

Som sagt, skal det nok lige lidt op i størrelse før det rykker, men egnede
12 / 5 v. releer burde rimeligt nemt kunne findes i diverse skrammel.

Mvh
Morten

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas

og
op

Hej Johannes

Med fare for at lyde kedelig, men jeg syntes det er noget farligt noget du
har gang i, kan ikke rigtigt lide tanken om at et kredsløb skal give et
menneske stød. Sagen er jo at når noget gør ondt er det fordi det ikke er
godt for krop. Derfor syntes jeg det er en rigtig dårlig ide selv at begynde
alt rode med eletronik, der skal give mennesker stød (det tror jeg vi skal
lade de profesionellen om, f.eks folk fra sundhedsteknologi på aalborg uni,
har prøvet et af deres forsøg med stød i, av for den). Du spørger om et 9V
batteri vil gøre skade, det tror jeg nok det kan, måske ikke på under
normale omstændigheder, men i følge Muphy lov kan det jo også gå gruligt
galt (husker svagt en tråd her i gruppe om dette emne for noget tid siden).
Jeg syntes du skulle gå tilbage til spøg og skimt butikket og finde noget
mere fredlig.

Hilsen Mikkel

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas

Det ved jeg nu ikke... Jeg har tidligere, (dum som man nu engang imellem
er som teenager) sat et 9V batteri på min tunge, og jeg døde da ikke af
det, ej heller mistede jeg smagssansen...

Men det føltes langt fra rart, og var mærkeligt surt :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas
så prøv at "transformere" de 9V op til et par kV så skal du se løjer ;-)
mvh
René

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas

Det gør jeg da altid, når jeg tester et 9 volt batteri. Der er intet
farligt i det, og man kan let mærke forskel på et nyt batteri og et som er
ved at være fladt.

-------
Tomas

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas

Det gør jeg også, men lige så snart det sidder på et kredsløb har jeg
bestemt ikke lyst til at stikke tungen i det :-)

Hilsen Mikkel

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas
Køb et stødhegn i din lokale harald nyborg butik. de er beregnet til at give
levende organismer stød med. lad nu være med at købe et til elefanter eller
får. køb det billigste du kan finde. sæt eventuelt strøm til toilettet. :-))
og nej jeg er ikke sindsyg. ingen har endnu turde fortælle mig det.

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas
Husk forøvrigt at køre personen på skadestuen bagefter. et stød kan påvirke
dit hjerte lang tid after man har fået stød. man vil få taget en ekg og
måske en IQ prøve for at finde ud af hvorfor man fik stød.
give
eller
:-))
imellem
af
er

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas
Den Tue, 5 Apr 2005 22:06:36 +0200, "Jacob"

Og få så lige taget en IQ-prøve på ham der installerede udstyret :-)

--
Jens   OZ2JP

I went to the International Date Line, but still couldn't get a date.

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas

Hvorfor skriver du alt det til mig?

Det eneste jeg skrev var at jeg tester 9 volt batterier på tungen. Over 12
volt begynder det at blive ubehageligt.

Kunne da for pokker ikke finde på at teste et kreaturhegn med tungen
(ihvertfald ikke MIN tunge)!!!

-------
Tomas

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas
Hej Tomas,

Ubehageligt... Det er når man en sen aften lige skal checke om PSU'en i en
2x100W Amp funker og ikke lige har et meter ved hånden.

--
Venlig hilsen,
Søren

IQ har jeg ikke hørt om, men til gengæld er det vidst normalt de beholder
sig i et døgn under observation for blodpropper mener jeg det er

Kasper

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas
og hjerteflimmer
--
  Calle.

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas
Hej Jacob,

Du er ikke sindssyg, snarere retarderet ;)
Og som du sikkert ved... A Rose is a Rose by any other name...

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas

og
skæmt
kunne
at
købe?
får
op
Tilslutter mig alle advarsler men gir lige lidt mere her(håber du kan
hjertemassage)
LAD VÆRE
1: dumt at lege med den slags.
2: ihvertfald ikke stærkstrøm
3: ihvertfald ikke jævnstrøm over 60 volt
men måske
a: van der graf generator, har selv prøvet at samle mønter op af et akvarie
med sådan en tilsluttet i en fysiktime for mange, mange år siden(av) men
ifølge lærer ikke farligt
eller
b:en billig brugt udgave af de elektroniske muskelstimulationtdimser der
findes som er godkendte

ellers så lad for helvede være med at lege med den slags.
Erik

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas

LOL. Glemmer aldrig da jeg var barn. Vi havde taget en ringe-induktor ud af
en telefon med håndsving. Den blev spændt i skruestikken mens en kammerat
lystigt drejede håndtaget, for dte skulle da undersøges om den kunne få en
cykellygtepære til at lyse. Er du gal et chock jeg fik da jeg opdagede
hvilke udtag der var strøm på. Det var selvfølgelig med begge hænder - og vi
havde ingen ide om hvilke spændinger og strømstyrker en sådan kunne give,
det blev så efterfølgende målt. Op til 140 volt og snildt 15-20 mA uden at
spændingen faldt alt for meget...
Så er det man ser for sig de film hvor de som tortur-apparat binder en
ledning om hver storetå, tager induktoren fra telefonen og vold-drejer....
Kan da lige se for mig at offeret "kammeraten" ligger og sover en rus ud og
uden han opdager det får bundet en afisoleret ledning om hver storetå. Og
hvordan du regulerer styrken? Ja, du drejer bare hurtigere eller
langsommere. Nå nej, ikke flere gode ideer, bare glem hvad jeg har sagt ;o)

Men som sagt sørg for guds skyld for at det ikke går gennem hjertet. Det med
ringeinduktoren kunne jo være gået grueligt galt, men jeg slap da heldigvis
med skrækken.

Mvh
Morten

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas
I forsvaret bruger man stadig den form for håndsvings telefoner. det fede er
at når en er ude og løbe med rullen så lige give håndsvinget en tur. så kan
man se om han har glemt at korsslutte den. ellers kan man tydeligt se det på
personens måde at løbe på.
Det er spas
skrue
ikke
af
vi
og
;o)
med
heldigvis

Re: Elektrisk dørhåndtag eller akvarium - spøg og spas

Mit forslag har ikke så meget med elektronik at gøre, men det er ret sjovt.
Ude på hans toilet, er tager du noget madfilm og trækker ud over kummen,
under brættet, så skruer du pæren ud og lader som ingenting  ;O)
Ubehageligt hvis han står op og lader vandet, sidder han ned, kommer der nok
et hyl

Myt

Site Timeline