Elektor supra artikel fra 1982

Hej .

Jeg leder efter en artikel der var i Elektor nr 7/8 - 1982.
Det er en artikle om en RIAA forforstærker, som kaldes Supra.

Jeg vil være meget glad, hvis der er en der kunne scanne denne artikel og
sende den til mig.

M.v.h.

C. Nielsen

Re: Elektor supra artikel fra 1982

Skal lige have den tilbage i hukommelsen.. Er det den rimelig store
transistoriserede konstruktion, den som Dali lånte 99% af til en RIAA som de
solgte gennem klubben i midt-80'erne?

Jeg kikker i gemmerne.

Mvh Hauge

Re: Elektor supra artikel fra 1982

Kan du klare dig med diagrammet?
http://trutter.dk/snlphonoamp.jpg

Mvh Hauge

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Hauge

Var der ikke noget printudlæg ?

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Max

Kan ikke finde bladet, men fandt diagrammet på nettet. Men ville meget gerne
selv lave RIAA'en.

Mvh Hauge

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Hauge

Jeg har et Elektor 7/8 - 1982 liggende og der kan jeg ikke se at
der findes et print i deres printservice, så der har nok ikke været
lavet et til konstruktionen.

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Max

Æv, så må man selv igang..

Ellers kunne man jo få fat i Dali's RIAA fra dengang, den er en 99% kopi af
denne konstruktion, kendte engang en der arb. ved Dali, og han viste mig
diagrammet..

Mvh Hauge

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Hauge

Jeg kunne godt blive fristet til at udlægge et print til den, jeg har
en forfærdentlig masse BC550C og BC560C, nok til du kan få
en flok også.

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Max

Uh det lyder fedt :o)

Mvh Hauge

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Hauge

Hvad værdi har C7?   10n ?

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Max

Umiddelbart samme værdi som C5, altså 10n, da det tyder på at C4+6 og C5+7
er parvis ens.

Mvh Hauge

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Hauge

Med lidt grafikbehandling af diagrammet kan jeg kun sige at det
ser korrekt ud.

Re: Elektor supra artikel fra 1982

I er vidst ved at være oppe i årene ;)
Jeg kan se det med det blotte øje :)

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Brian

Hov hov, det er kun Max der er så gammel ;o)

Samme her.

Mvh Hauge

Re: Elektor supra artikel fra 1982

Hej .

Jeg takker for de mange svar.
Jeg har nu fået hele Elektor artiklen med diagram og printudlæg - fra en
person i et fransk forum.   :-)

Da der åbenbart er flere der er interesseret i denne fede konstruktion, så
kan i hente en rarfil med de 2 sider i PDF format på :
http://www.sendspace.com/file/p7gzwl

Mvh.

C.Nielsen

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Nielsen

Tusind tak for info, jeg henter lige den fil. Skal du bruge BC550 og BC560
er du naturligvis velkommen til at skrive til mig på min mailadresse.

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Nielsen

Jeg opdagede så at jeg har artiklen på Engelsk, den har nummer 80
i july/august nummeret af Elektor fra 1982. Men den kaldes ikke Supra
i det nummer, men Super Low Noise preamp.

Er du interesseret i et scan af uk udgaven, så sig til.

Re: Elektor supra artikel fra 1982

Jo tak.

Jeg vil da gerne have en scan af den engelske artikel. Underligt at den
hedder noget andet i den engelske udgave.

På forhånd tak

Mvh
C.Nielsen

Re: Elektor supra artikel fra 1982
Hej Nielsen

Den kan downloades her

http://www.sandcastle.dk/Artikler/SUPRA.pdf

Re: Elektor supra artikel fra 1982

Tusinde tak.. - Der er nu føjet til diagramsamlingen ;-)

/Lars

Site Timeline