Elektor

Hej.

Er der nogen der ligger inde med Elektor fra starten af 1980'erne?

Jeg søger artikler om Z80 CPU kort (EPS82105) med tilhørende udvidelser.

...og helst på engelsk - det meste af den dokumentation jeg har er på tysk, og det er jeg ikke så skrap til :-)

--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!
Reply to
Jens Petersen

Den mandag den 5. november 2012 09.53.07 UTC+1 skrev Jens Petersen:

nde

r p?

Hej! Har du søgt på bibliotekerne, der ligger helt sikkert et eksemplar. Pr øv fx. Statsbiblioteket, de sender dig gratis kopi via mail.

Børge

Reply to
Børge Larsen

Ikke endnu - da jeg ikke er sikker på hvilke numre der har artikler om emnet var det nemmere hvis nogen lige havde dem liggende.

--

Hej Jens

Send mig lige en mail.

--
Mvh
à propos gamle magasiner - BYTE Magazine fra første nummer september 1975 og indtil videre til 1986 kan læses eller downloades her:

Indernettet er en guldgrube :-)

--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!
Reply to
Jens Petersen

Den 05-11-2012 09:53, Jens Petersen skrev:

mener du kan hente dem på elektors hjemmeside- derudover har jeg et par racoreoler med Z80 og perifikredse som du da kan få fingre i mod passende kompensation,mangler en assembler linker samt brænder til at programmere dem med

mvh Erik

Reply to
Erik

De har kun de årgange der oprindeligt har været online - fra 2000 eller så.

Det kunne jeg nok være interesseret i.

Min mailadresse er valid.

--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!
Reply to
Jens Petersen

Super link. - Det er gemt. Så mangler bare Interface Age og resten af de gode gamle tidsskrifter selvom jeg nok skal kigge langt efter de engelske. Iøvrigt har jeg meget længe søgt efter Byte fra September og Oktober

1985: artikelrne om EGO - A homebrew CPU. Den gamle fotokopi af artiklerne er ved at blive lidt tynd p.g.a. afsmitning efter +20 år i et ringbind. De er downloaded og gemt nu :-D

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Så kender jeg også:

InfoWorld:

Popular Mechanics:

Popular Science:

OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!
Reply to
Jens Petersen

Hej igen.

Så fik jeg udprintet alt dokumentationen for mit lille Z80 projekt.

Og nu har jeg haft strøm på CPU-kortet for første gang, efter at det har lagt 25+ år på loftet.

Jeg lavede en 1 sekund venteløkke der ender med en HALT - og det virker sørme.

Start: ld hl,0fffh ld sp,hl ld b,0 Loop1: nop push bc ld b,0 Loop2: nop nop djnz Loop2 pop bc nop nop djnz Loop1 halt end

Så skal jeg bare have den til at køre CP/M med CF kort som harddisk.