Elektor

Hej.

Er der nogen der ligger inde med Elektor fra starten af 1980'erne?

Jeg søger artikler om Z80 CPU kort (EPS82105) med tilhørende
udvidelser.

...og helst på engelsk - det meste af den dokumentation jeg har er på
tysk, og det er jeg ikke så skrap til :-)
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Elektor
nde
r p�

Hej!
Har du søgt på bibliotekerne, der ligger helt sikkert et eksemplar. Pr
øv fx. Statsbiblioteket, de sender dig gratis kopi via mail.

Børge

Re: Elektor
On Mon, 5 Nov 2012 01:33:48 -0800 (PST), Børge Larsen

Ikke endnu - da jeg ikke er sikker på hvilke numre der har artikler om
emnet var det nemmere hvis nogen lige havde dem liggende.
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Elektor
Hej Jens

Send mig lige en mail.

Max

Re: Elektor

à propos gamle magasiner - BYTE Magazine fra første nummer september
1975 og indtil videre til 1986 kan læses eller downloades her:
http://www27.us.archive.org/search.php?query=collection%3Abyte-magazine&sort=-publicdate&page=3

Indernettet er en guldgrube :-)
--
[...]

Super link. - Det er gemt.
Så mangler bare Interface Age og resten af de gode gamle tidsskrifter
selvom jeg nok skal kigge langt efter de engelske.
Iøvrigt har jeg meget længe søgt efter Byte fra September og Oktober
1985: artikelrne om EGO - A homebrew CPU.  Den gamle fotokopi af
artiklerne er ved at blive lidt tynd p.g.a. afsmitning efter +20 år i et
ringbind. De er downloaded og gemt nu :-D

/Lars

Re: Elektor
On Tue, 06 Nov 2012 16:07:45 +0100, Lars Peter Larsen

Så kender jeg også:

InfoWorld:
http://books.google.dk/books?id=IT4EAAAAMBAJ&as_pt=MAGAZINES&hl=da&source=gbs_all_issues_r&cad=1

Popular Mechanics:
http://books.google.com/books/serial/ISSN:00324558?rview=1&lr=&hl=da&sa=N&start30%

Popular Science:
http://books.google.dk/books/about/Popular_Science.html?id=wzsEAAAAMBAJ&redir_esc=y
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Elektor
mener du kan hente dem på elektors hjemmeside-
derudover har jeg et par racoreoler med Z80 og perifikredse som du da
kan få fingre i mod passende kompensation,mangler en assembler linker
samt brænder til at programmere  dem med

mvh Erik

Re: Elektor

De har kun de årgange der oprindeligt har været online - fra 2000
eller så.

Det kunne jeg nok være interesseret i.

Min mailadresse er valid.
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Elektor

Hej igen.

Så fik jeg udprintet alt dokumentationen for mit lille Z80 projekt.

Og nu har jeg haft strøm på CPU-kortet for første gang, efter at det
har lagt 25+ år på loftet.

Jeg lavede en 1 sekund venteløkke der ender med en HALT - og det
virker sørme.

Start:    ld    hl,0fffh
    ld    sp,hl
    ld    b,0
Loop1:    nop
    push    bc
    ld    b,0
Loop2:    nop
    nop
    djnz    Loop2
    pop    bc
    nop
    nop
    djnz Loop1
    halt
    end

Så skal jeg bare have den til at køre CP/M med CF kort som harddisk.
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Site Timeline