el-beregnings program

Jeg læser til maskinmester og savner et program der kan designe små 1 og 3
fasede kredesløb, bestående af R,XC,XL,Z og andre grundelæggende
komponenter. Ydermere kunne det være fint med et program, der kan regne på
den slags små kredsløb. Nogen der kender sådanne programmer gerne
shareware..

Re: el-beregnings program

http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html kan lave en del beregninger, selvom
det nok ikke lige er det du søger, kan det måske være nyttigt.

Re: el-beregnings program
den er ikke helt gal. Tak tak

Re: el-beregnings program

Jeg kender godt problematikken, men jeg vil kraftigt fraråde dig et sådant
program. Det er absolut nødvendigt at have en velunderbygget forståelse af
disse kredsløb og især at kunne regne på det i hånden.

De kredsløb du sidder med nu bliver voldsomt mere indviklede senere på
studiet, så pas på med at læne dig op af en automatiseret måde at regne det
på. Det er virkeligt ris til egen røv hvis du misbruger sådan et program.

Du kan selvf. bruge det til kontrol, meeen jeg ved hvor svært det kan være
at holde fingrene fra at "misbruge" det til en hurtig løsning.

Mvh
Henrik
Maskinmester

Re: el-beregnings program
Det er bare irreterende at bruge flere timer på at regne en opgave og så
ikke være klar over om man er nået til det rigtige resultat.

Re: el-beregnings program

Det er argumentet for at snakke sammen med sine kolleger om løsningen, og
udfritte undervisren for en facitliste.

Mvh
Henrik

Site Timeline