Ekstern strøm/batteri?

Hejsa, jeg har en Thinkpad T23 2647-4MG der har den defekt at den ikke kan
starte op medmindre strømforsyningen er tilsluttet, derefter kører den fint
videre på batteri og kan sagtens restarte på batteri. Det er muligvis en
defekt på bundkortet som muligvis vil kræve en udskiftning af bundkort, det
har jeg dog ikke pt. råd til så jeg leder efter en løsning hvor man kan
tilslutte enten et eksternt batteri eller en batteri holder der lige giver
de påkrævede 16V 4.5A i et par minutter for at starte HDD op, hvorefter den
bærbare kører videre på det interne batteri.

Jeg ved der findes eksterne batterier tilflere hundrede kroner, men det er
ikke det jeg leder efter. Har selv et af slagsen som vejer 1kg, så det jeg
leder efter er en lille nem/let løsning.

Er det noget som I kender til?

På forhånd tak:)

Med venlig hilsen / With kind regards

Re: Ekstern strøm/batteri?

Hvad er spændingen på batteriet?

En ekstra ledning ud fra batteriet og et stik der passer bag i
computeren.

Re: Ekstern strøm/batteri?

Hejsa, tak for svaret, men nu var det mere en boks eller et batteri jeg
ledte efter, som så kan tages fra når maskinen er startet - evt. ensom kan
oplades igen via USB.

Med venlig hilsen / With kind regards

Re: Ekstern strøm/batteri?

Nu fik jeg også checket batteriet og det er på 10.8V 3600mAh, så det er
ikke engang nok til at starte op på(eksternt altså).

Findes der virkelig ikke en lille let(vægt) løsning, som er nem at have med
og har indbygget stik til opladning(har kigget på solcelle og
reserveladere)?

Med venlig hilsen / With kind regards

Re: Ekstern strøm/batteri?

Kan dette bruges?
http://www.altomdata.dk/oplad_uden_stikkontakt?source=update

Aage

Re: Ekstern strøm/batteri?

Hejsa, tak for svaret men det ser ikke ud til at nogen af dem kan bruges da
de ikke leverer de påkrævede 16V 4.5A.

Med venlig hilsen / With kind regards