Ekstern brænder til at flashe en bios chips

Hej NG

Kan nogen sige mig om det er muligt for rimelige penge at købe noget
hardware der kan flash en Asus bios chip. Det er nødvendigt da BIOS er fejl
flashet.
Chippen er en SST chip, der sidder i en tilhørende sokkel.

Kan der evt. henvises til en dansk eller udenlandsk forhandler?

På forhånd tak.
Kenneth

Re: Ekstern brænder til at flashe en bios chips

Enten laver du hotswap (se min private hjemmeside), ellers søger du med
google groups tilbage i denne gruppe. Der har et par gange været henvist
til en fyr der gør det for rimelige penge.

Re: Ekstern brænder til at flashe en bios chips

Hej Klaus,
kender ham godt. Og det er bestemt rimelige penge. Men nu da skaden var
sket, blev jeg nysgerrig og ville gerne se om det kunne betale sig at
anskaffe en sig en brænder til at gøre jobbet. Jeg kan, hvis jeg er heldig,
dække det ind under firma omkostningerne.
Kenneth

Re: Ekstern brænder til at flashe en bios chips

Lidt mere eksakt:  Chippen er en PLCC: SST 49LF040

Re: Ekstern brænder til at flashe en bios chips
Det kan nok ikke batale sig at anskaffe selv at anskaffe grejet, når man kan
få det lavet for Kr 125 her : http://www.bios-flash.dk /

--

Med venlig hilsen / Best regards

Michael Søndergaard,  A.M.M.
Re: Ekstern brænder til at flashe en bios chips

Skidt med om det kan betale sig eller ej. :) Jeg har blot et ønske om at
finde en brænder jeg kan bruge sammen med min PC. Det er næppe sidste gang
jeg har fejlflashet... desuden kan jeg få den købt under mit firma, så
omkostningerne bliver reduceret.
Så hvis nogen kender til en side der sælger varen, så skriv endelig.

Re: Ekstern brænder til at flashe en bios chips

EPROM/flash brændere kan vel købes i de fleste velassorterede
elektronikforretninger.

Re: Ekstern brænder til at flashe en bios chips

Jeps. Fandt denne via et ældre indlæg i denne gruppe:
http://progshop.com/shop/programmer/usb-chip-programmer/index.shtml

Den gør vel jobbet som den skal og kører USB.

Men har lidt problemer med at finde ud af om den bliver leveret med nogen
form for adaptor til PLCC chips...

Jeg søger videre, men kommenter endelig i tråden, hvis der er noget at
tilføje.
Kenneth

Re: Ekstern brænder til at flashe en bios chips

www.willem.org
Han har også enkelte "sokkel convertere".

Re: Ekstern brænder til at flashe en bios chips
Haløjsa Kenneth.
Jeg har med held brugt "UNI Flash" til crashede motherboards.
ASUS plejer at søge på a drevet hvis noget går galt, og der kan ovenstående
hjælpe dig.
Søg på google, det virker ;o)
/Jørgen.