Eksport af måledata fra OrCAD PSpice Li te

Hej alle,

kan det være rigtigt at man ikke kan eksportere måledata (kurver mv.)
fra OrCAD PSpice Lite? Skyldes det evt. at jeg sidder med en Lite
version?

Jeg er rigtig ked af at skulle bruge funktionen Copy to clipboard,
indsætte det i et tegneprogram og gemme som f.eks. PNG.

Istedet ville jeg bruge de eksporterede måledata til at lave mine grafer
i gnuplot.

Kan dette lade sig gøre? Jeg synes ikke at jeg finder noget læsbart data
i mit projektbibliotek.

Mvh Jonas

Re: Eksport af måledata fra OrCAD PSpice Lite

Ja,
i nederset venstre hjørne, hvor signalernes navne ståe, klikker man på
navnet (evt med <ctl> og flere)
Herefter copy to clip, og man har nu en tekstfil, der repræsenterer de
punkter simulatoren har beregnet. Kan nu tages ind i regneark.

På samme måde kan man tage en kurve ind i et pspice plot (via import),
evt opsamlet fra et scope...

Bo //

Re: Eksport af måledata fra OrCAD PSpice Lite
Hej Bo,

Tusind tak for hjælpen, lige hvad jeg skulle bruge. Ingen undskyldning
for at betale for OrCAD endnu ;)

Mvh Jonas

Site Timeline