Eksempel på analog PID regulator?

Hej.

Jeg har søgt og søgt på nettet efter et simpelt analogt PID kredsløb, uden
hel.

Der skal selvf. være info nok til at lave kredsen, så man kan teste
funktionen.

Feks noget der kunne udbygges til at justere et motorspjæld efter et bestemt
tryk(0-5volts sensor).

Nogen der kender et link med inspiration(på spiseligt niveau!)

Mvh
Henrik

Re: Eksempel på analog PID regulator?

Åh, analog elektronik. Det varmer mit hjerte.

Jeg har lavet/brugt nogle i min tid. Har aldrig set nogle hjemmesider med
det på. De fleste elektronik ingeniører har haft stoffet på skolen

Du skal anvende 4 opamps af rimelig kvalitet samt nogle gode kondensatorer.
Årsagen til 4 er at så kan du dele PID til hver sin opamp og så samle det
til sidst i en sum-kobling

Jeg vil ikke anbefale 0-5 volt forsyning, det har jeg dårlig erfaring med.
+/- 15 volt er langt at foretrække.

Kom tilbage så kan jeg måske finde noget.

Benny

Re: Eksempel på analog PID regulator?

Ja, det er en kold tid vi lever i...

Google med "analog PID" giver er mylder af links, så der kommer ikke til
at mangle læsestof

Bo //

Re: Eksempel på analog PID regulator?
kondensatorer.

Ok, jeg har søgt som Bo Bjerre foreslog, uden at finde egentlige simple
brugbare konstruktioner.
Der er hulens meget om teorien bag, jeg var mere til en basic PID
controller, meget simpel, men nok til at man kan teste hvordan det funker,
så skal jeg nok hitte ud af resten hen af vejen.

Hvis du kan finde noget, så er jeg lutter øren.

Mvh
Henrik

Re: Eksempel på analog PID regulator?

Hold fast på forslaget om 4 OPAMP.

Søk på "derivatforsterker" og "integralforsterker", eller gå direkte til
National.com
Finn AN29 og AN31. Skriv ut og les. Klipp og lim. Tenk.

HM

Site Timeline