Eizo T660i strømforsyningsproblemer

Hej,

Min Eizo T660i (MA-2071) er lige stået af. (Øv, og den er ikke engang 10
år endnu)
Det lader til, at strømforsyningen er død; det er kun degauss ved
power-on, der viker (og relæet, der skal afbryde det, trækker ikke), men
degauss sidder jo også direkte på AC.

Er der nogen, der har et diagram? - Det vil nok gøre fejlfindingen en
del lettere.

Ellers modtages forslag til ting der bør checkes også gerne.

En manual kunne også godt bruges.

Er der forresten nogen, der ved, hvordan man får den til at gå i
powersave? - Ifølge EIZO skulle den have to powersave modes, men uden
sync bipper den bare uden at gå i powersave.
http://www.eizo.co.jp/welcome/products/discontinued/crt/t660i /

Mvh.
Søren A.Møller

Re: Eizo T660i strømforsyningsproblemer

Den har også kostet en bondegård dengang. Gav du det smme for en skærm i
dag, ville den hold lige så længe.

Den høje spænding tiltrækker støvet.

Ordenligt dimensioneret elektronik er en fornøjelse at arbejde med !

Også under lup ?

Er det så galt, så prøv at ohm direkte over lytterne, det kan være en af dem
der er faldet sammen, men tror det næppe.

Klaus

Re: Eizo T660i strømforsyningsproblemer
says...

Efter at have skiftet alle de små SMD lytter på de tre opretstående print
i strømforsyningen, kører min Eizo igen. :-D
En del af dem var lækket og havde ESR på langt over 10 Ohm, men de har
nok også kørt 10.000-15.000 timer, så det passer med at det er
85 grader/2000 timer lytter, der har kørt ved ca. 60 grader.
De nye er 105 grader lytter, så de burde kunne holde mindst 10 år endnu.

Nu mangler jeg bare en manual (evt. service manual), så jeg kan få
power save til at virke og finde ud af hvordan man sletter settings fra
hukommelsen.

Ellers må jeg jo gøre som de sidste 5 år og bare bruge den som den er.

Søren A.Møller

Site Timeline