efterlysning > nøgle afbryder (ringetryk)

hej, jeg er på jagt efter en nøgle afbryder, med fjeder retur
således at der kun er gennemgang, sålænge nøglen holdes
i stilling, findes det?

jeg kan se at Vejle RC har en 1 polet nøgle afbryder
men her skal man selv sørge for at dreje nøglen tilbage
(ellers fiser jeg min relæ spole af)

any one?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

ABB materiel.

Brugt i tusindvis af et andet fabrikat på Scanvægt's 902 terminaler.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: efterlysning > nøgle afbryder (ringetryk)

har overvejet det, men jeg skal bruge to identiske
(2 stk. til samme nøgle) og dte skal ikke koste
et mindre midtjysk landbrug, ellers kan jeg lige så
godt købe et central lås system, til en to dørs øse..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: efterlysning > nøgle afbryder (ringetryk)
Glem det bare .. det var jo ikke nogen nøgle afbryder ..

~~Frank .,
--
Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...

Re: efterlysning > nøgle afbryder (ringetryk)
de kan fås ved www.rs-components.dk

--
   Calle

Re: efterlysning > nøgle afbryder (ringetryk)

right, jeg har imellemtiden fundet udaf at min ide ikke
holder vand, fordi den type nøgle afbrydere ikke
umidelbart fremstilles med en unik nøgle
(jeg skal bruge 2 identiske låse) men der skal helst ikke
være andre der ah ren nøgle der passer til mine låse..

så det ender nok med et fjernbetjent central lås system
fra en bil istædet..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: efterlysning > =?iso-8859-1?Q?n=F8gle?= afbryder (ringetryk)

Ganske almindelige ruko cylindre pakket ind i en (forseglet) metalboks.
En fjeder på palen der rykker baglæns og en microswitch der kan
aktiveres af palen ??

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: efterlysning > nøgle afbryder (ringetryk)

ok ok, her kommer hele forklaringen

jeg har bygget mig et skur/garage/værksted

med fløjdøre i begge ender (så man kan gå / kører lige igennem)
det skal naturligvis kunne låses af..

til det vil jeg anvende nogle Pneumatik cylindre, som låsepaler
indvendig i skuret bliver anbragt håndbetjente ventiler, til nødåbning
(hvis strømmen ryger mens jeg er i skuret)
og der bliver opsat el betjente ventiler som skal betjenes fx.
med en nøgle afbryder, eller fjernbetjeningen til et auto c-lås system

det elektro pneumatiske kommer til for en sikkerheds skyld at
bestå af 2 separate kredse:

en kompressor, der skal fungerer som primær luft forsyning
og en seknudær kompressor som backup
de kører på hver deres gruppe afbryder, og hver deres HPFI relæ
og leverer luft til hver deres tank, der er forbundet med en
kontraventil så et system ikke kan dræne al  luften

sikkerheden i tilfælde af strømsvigt består altså dels af redundant
luft tilførsel, samt 2 luft tanke (så længe der er luft i den ene tank
kan ventilerne styres)

jeg vil derfor aldrig have problemer med at komme ud af mit skur,
og kun ved strømsvigt der er så langvarige, at evt. utætheder
i luft systemet vil tømme alle luft reserverne vil jeg få problemer med
at komme ind.