Effektregulering af 7kW Varmelegemer

I forbindelse med et mindre vindmF8%lle projekt er jeg ved at bygge en20%
styring sE5% overskuds strF8%mmen kan bruges til opvarmning af20%
centralvarmevand i stedet for at sE6%lge det, til det offentlige net.

Egentlig ville jeg have fat i nogle elpatroner i forskellige20%
stF8%rrelser fra 0.5kW til 7kW. Og sE5% koble dem ind, alt efter hvor sto=
r20%
elproduktionen er.

Men det ville vE6%re mere smart, at nF8%jes med en stor elpatron ca. 7kW =

og sE5% effekt regulere den trindlF8%st, mE5%ske med noget pulsbredde20%
modulering.

Men sE5% er der bare lige det lille problem, hvordan bygger jeg sE5%dan e=
n20%
effektregulator ?

Skal jeg kF8%be nogle Tyristorer(SCR) eller kan nogle gamle 20A Solid20%
State relE6%er bruges ?

Vil sE5%dan en regulering ikke stF8%je ude pE5% elnettet ?

Er der nogen der har nogle ideer/forslag til hvordan jeg bygge sE5%dan20%
en regulator?

Mvh Bo CarF8%e

Re: Effektregulering af 7kW Varmelegemer
Hej

Her er et firma som producerer netop det du mangler!
http://www.ic-electronic.com

God vind med projektet :-)

/Claus

I forbindelse med et mindre vindmølle projekt er jeg ved at bygge en
styring så overskuds strømmen kan bruges til opvarmning af
centralvarmevand i stedet for at sælge det, til det offentlige net.

Egentlig ville jeg have fat i nogle elpatroner i forskellige
størrelser fra 0.5kW til 7kW. Og så koble dem ind, alt efter hvor stor
elproduktionen er.

Men det ville være mere smart, at nøjes med en stor elpatron ca. 7kW
og så effekt regulere den trindløst, måske med noget pulsbredde
modulering.

Men så er der bare lige det lille problem, hvordan bygger jeg sådan en
effektregulator ?

Skal jeg købe nogle Tyristorer(SCR) eller kan nogle gamle 20A Solid
State relæer bruges ?

Vil sådan en regulering ikke støje ude på elnettet ?

Er der nogen der har nogle ideer/forslag til hvordan jeg bygge sådan
en regulator?

Mvh Bo Carøe

Site Timeline