ECF20P20, ECF20N20, hvor?

Står med en effektforstærker der har lukket røgen ud af udgangstrinnet og
skal i den forb. bruge en flok af disse 250W  lateral mosfets i TO3 hus,
min. 8 stk af hver..

Jeg kan få dem via forstærkerproducenten i UK, men det er rigeligt bøvlet
hvis der er et sted i DK jeg kan finde dem...

Nogen der kender til en dansk forhandler af disse banditter?

Jeg har checket Farnell/Newark, Elfa, PC Elektronik og RS..

Transistorproducenten hedder Exicon hvis det hjælper

Glemte jeg at nævne at jeg skal bruge dem i går ?  :-)

mvh

Peter, voidaudio.dk

Re: ECF20P20, ECF20N20, hvor?

Første hit på google: Obsolete, discontinued, hard-to-find, long lead
time ... resten ubrugelig. Google groups finder der posts som:

"If you can find the Exicon mosfets, ECF20N20, and ECF20P20, they have
200v rating, and 16 amp ability, these are far better than the rest."
fra 2003.

Ikke godt, så hvis du kan købe dem i UK er du nok heldig...

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: ECF20P20, ECF20N20, hvor?

Såvidt jeg ved var det vist oprindeligt en japaner som Exicon har overtaget
designet på... Og ja, jeg blev også lidt bekymret da jeg googlede, men når
fabrikken stadig laver forstærkeren uden ændringer i valg af komponenter må
de da kunne skaffes :-)

Worst case må jeg bare sende skidtet til factory service, så må de sku rode
med den..

/peter

Re: ECF20P20, ECF20N20, hvor?
Hejsa,

Hvad med eventuelle substitutter, BUZ901D og  BUZ906D fra Semelab??

Jeg ved ikke om de er lettere af få fat i, i DK

/C

Re: ECF20P20, ECF20N20, hvor?

Ved jeg egentlig heller ikke, men nu er der da et alternativ som er sendt
videre til ham der sidder med forstærkeren..

Takker og bukker!

Peter

Re: ECF20P20, ECF20N20, hvor?

Tjaa... Den døde henad aftenen ved en event jeg leverede noget PA grej til
for et par uger siden - troede egentlig bare den var lukket ned pga
overophedning ( den var kraft*deme varm )..

Jeg kunne forestille mig enten noget med en enkelt FET der er fyret af, og
tog en flok af de andre med sig.... Det er heller ikke et ukendt fænomen at
beskyttelseeskredskøbene fejler og dermed ikke lukker forstærkeren ned..

/peter

Site Timeline