Eberspracher 801

er navnet på serie digital modulatoren som styrer diselvarmeren i bilen
min. Den har en DEFA trådløs "Smartatart" enhet, og instruksjonsboken
forteller at en tilsvarende fra Webastro stort sett også kan benyttes.

http://elbil.no/wiki/Fossilvarmer

Disse fjernstyringsenhetene er altfor kompliserte til mitt daglige
behov. Jeg har behov for en transceiver som sender kommandoen "on", og
får returnert svaret "On" (På) ;-) samt nuværende temperatut. Den skall
også lystre kommandoen "Of" samt returnere statusen "of" og aktuell
temperatur.

Jeg bruker en PLC / PC til signalbehandling inne i huset,

Jeg håper å kunne bruke noe blåtannliknende til å formidle signalene fra
bilen til "fast grund", men jeg er ikke istand til å finne relevante
opplysninger på nett. Jeg håper noen som skjønner behovet er villig til
å hjelpe meg til å finne egnet literatur.