Easy-PC for Win Ver.7.0 (altså et PCB prog)

Hej NG og måske især Max.

Har fundet Easy-PC for Windows ude på nettet.
På deres hjemmeside www.numberone.com kan man downloade en demo af dette
program.
Umiddelbart ser det fornuftigt ud for en ikke sagkyndig person som mig.
Det der er det gode ved dette program, er at det kan importere Tsien's
BoardMaker filer fra version 2 og ned.

Har selv haft brugt en udgave af BoardMaker version 1.4 demo. Har derfor
haft en del print liggende i BoardMaker filformat, og hvor BoardMaker 1.4
desværre ikke kører særlig godt på nyere PC'ere, og som umiddelbart syntes
tabt, indtil jeg fandt dette program.

Men jeg har også haft hentet CIRCAD efter opfordring fra Max.
Det gode ved CIRCAD er at det ikke SKAL registreres for at benyttes af
hobby-print-fremstillere.

Til Max: Jeg ved at du i dit professionelle liv benytter en del forskellige
PCB programmer. Er det et program du kan anbefale?
Jeg er lidt "hooked" på det, da det jo kan konvertere gamle BoardMaker
filer, hvor ved jeg sparer at ny-tegne alle mine gamle print.
Er det værd at ofre en registrering på?
Umiddelbart er det desværre bare ret dyrt. 97£ for den mindste udgave.
Det syntes som mange penge, når jeg "bare" skal bruge det til hobbybrug.
En anden ting, men ligeså vigtigt: Er programmet pengene værd?
Eller er jeg ligeså godt tjent med CIRCAD? Og med arbejdet med at omtegne
mine eksisterende print?

Hygge

Re: Easy-PC for Win Ver.7.0 (altså et PCB prog)
Hej Nuller

Jeg må tilstå at jeg ikke husker om jeg har prøvet Easy-PC, hvis jeg har er
det
i hvertfald længe siden. Det er jo et noget anderledes program end Circad som
jo er et gammlt DOS program der er konverteret til Windows. Det minder jo
meget om alle de andre programmer Autotrax, Protel o.s.v.
Jeg kan udmærket forstå din interesse i at kunne åbne dine gamle filer, det
spare jo en fo noget arbejde, i Circad kan man jo hente et scannet billede
af et print ind og tegne på, men det er jo et stort stykke arbejde alligevel.
Men jeg kan også godt se at 97£ er mange penge på hobbybrug, og så er
det enda kun en 500 pin version, for 95$ får man noget mere med Autotrax,
bl.a. Spice simulator, og 3D PCB visualisering, og det behøves ikke at
købes hvis man ikke vil.
Men to ting får du som Circad ikke kan, og det er BoardMaker import
og Gerber export. Gerber er nu rar at have når man skal i byen og have
lavet print. Jeg kan ikke fortælle dig om du skal købe det eller ikke,
det er en beslutning du må overveje nøje med dig selv, du har sikkert en
demoversion du kan lege med og den må kunne overbevise dig om at
det er udgiften værd. Jeg personlig ville aldrig drømme om at betale for
det program så længe der er gratis programmer derude, og stod jeg
for at skulle købe et program til proffesionelt brug, ja så blev det CirCad,
som jeg er utrolig glad for, hvilket alle her i gruppen vel efterhånden
er klar over, naturligvis kan man ikke lave et motherboard til en PC
i Circad, her skal der helt andre programmer til, til priser der kan få selv
ens årsløn til at ligne håndøre.