EAGLE standart huller ved printfremstilling.

Ved fremstille af dobbeltside fotoprint hos  "Olimex" - er standard bore
værktøjs holder er: 0,7 mm (28 mils).
Hvor og hvordan tjeker jeg, at alle huller er 0,7 mmØ og får dem alle sat
til 0,7 mmØ ?

Er der en "ULP-file" der skal køres?
Eller "Script" - handling?

Eller er der en anden smarter måde, at gører dette på?

Monie Jacobsen

Re: EAGLE standart huller ved printfremstilling.

Nix, du skal ind i komponent bibliotekerne og rette hullerne.
Jeg har aldrig gjort det, så meget ekstra koster det heller ikke at få
andre hulstørrelser. Du kan sikkert finde en uld der lister alle de
hulstørrelse som du bruger.
Olimex vil automatisk slå næsten ens størrelser sammen.

Forøvrigt har de mere end en hulstørrese som standard, her er fra deres
side:
Our standard drill tool rack is: 0,7 mm (0,028"), 0,9 mm (0,035"), 1.0
mm (0,039"), 1.1 mm (0,043"), 1.3 mm (0,051"), 1.5 mm (0,059"), 2.1 mm
(0,083"), 3.3 mm (0,13").
If you are using non-standard drill sizes you will be charged $1,30 for
each non-standard drill size. i.e. if you use 0.6 mm, 1.0 mm, 1.5 mm in
your board you will be charged $1.30 as 0.6 mm is non-standard drill hole

Re: EAGLE standart huller ved printfremstilling.
Hej HKJ

Tak for svaret OK.
Er ved at få lavet 2 printplader hos "Olimex" og den enste bemærkning var,
at 2 af hullerne ikke var standart.
Så jeg lader det værer ved dette. Og som du skriver koster det jo ikke så
meget ekstra for et par huller.

Mvh
Monie

Re: EAGLE standart huller ved printfremstilling.
Hej
Det giver ingen mening, hvis man både lader top- og bottomlayer gå hen til
loddeøjerne på ic'er og klemmerakke. Men hvordan gøres det, så kun
bottomlayer går hentil soklerne?
Det er ikke ønskelig at skulle lodde på begge sider!

Med venlig hilsen
Monie

Re: EAGLE standart huller ved printfremstilling.

Hvad mener du?
På gennempleterede print sidder en stor del af tinnet ikke på over eller
undersiden, men i hullet.
Du behøver ikke lodde på oversiden for at opnå det og du har forøvrigt
altid forbindelse mellem overside og underside i sådan et hul (Eneste
undtagelse er hvis du ikke er forsigtig når du lodder en komponent ud).

Re: EAGLE standart huller ved printfremstilling.
Hek HKJ
Ok- det er måske min udvidenhed.
Vil det sige at dobbelside print altid er gennempleterede når det bestilles
hos "Olimex" ?
Hvis ja- så må du meget undskylde for spørgsmålet - min udvidenhed.

Mvh
monie

Re: EAGLE standart huller ved printfremstilling.

Ja

Re: EAGLE standart huller ved printfremstilling.
Hej

Hvordan kopi'er jeg hele mappen: "USB.lbr" fra Libraries/USB.lbr - til min
mappe ved navn: "MineComp.lbr"
Vil du være behjælpelig med, at beskrive fremgangsmåden?

Mvh
Monie

Re: EAGLE standart huller ved printfremstilling.

Højreklik på filen i Eagle control panel og vælg copy.
I det vindue der kommer fra skriver du det nye filnavn.

Det kan også sagtens gøres direkter fra windows.

Det eneste du skal være opmærksom på er at du ikke bare kan bruge andre
foldere, så vil Eagle ikke automatisk inkludere bibliotekerne.

Re: EAGLE standart huller ved printfremstilling.
Hej HKJ

OK men hvordan lægger jeg det nye filnavn over i min "MineComp.lbr"
Den kommer med meddelse om at overskrive midt bibliotek!

Har lavet en ny component LCD HD44780 med 16 pins connect for backlight
Hvis du kunne tænke dig componenten til EAGLE - libaray så kan du bare sende
din E-mail - adresse til mig.
Som er E-mail: mja AT nypost DOT dk

Mvh
Monie

Re: EAGLE standart huller ved printfremstilling.

Hvad er det du vil?

Kopierer en komponent fra en fil til en anden?

Du behøver ikke at have alle dine komponenter i samme fil.

Når jeg har brugt sådan et display har jeg bare brugt en 2*8 pinheader,
men det kunne så også bruges fordi jeg skulle have et fladkabel imellem.

Jeg står ikke og mangler den, men vil da gerne se den.
Min email er hkj at mailme dot dk
Hvilket du også ville se, hvis du bruger mit elektroprogram:
http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html

Re: EAGLE standart huller ved printfremstilling.
Hej HKJ

Der var lige smutte en lille fejl ind i min E-mail- men er nu rattet..

Som er E-mail: mjs AT nypost DOT dk

Mvh
Monie