Eagle spørgsmål igen

Nu er den galt igen med mig og eagle

Når jeg indsætter en 4017 Tæller så er der inde i Add menuen vist at ben 8
og 16 ligger ude ved siden af, men de kommer ikke med, når jeg indsætter
komponenten.. hvordan får jeg så forbundet nogle ledninger til dem? når de
ikke kommer med ind i diagrammet?

//Brian

Re: Eagle spørgsmål igen
Du skal have tilsluttet GND og VCC.
Altså    Add *GND* og forbind denne til din egen GND.
Ligeså  Add *VCC*

Herefter har chippen også automatisk GND og VCC forbundet.

Christen

Re: Eagle spørgsmål igen
Takker..

Nemt... når man lige ved det..

//Brian

Re: Eagle spørgsmål igen

Gætter på at skjult power giver mange festlige problemer: nogen bruger
VSS og andre GND, nogle bruger VCC, andre VDD, +5V eller andet

-så man skal holde ørerne lige i munden :-)

Bo //

Re: Eagle spørgsmål igen
LED skreiv:

Den tunge måten.
Plasser komponenten.
Skriv: INV(ork), enter på komandolinjen.
Klikk på komponenten, 4017, og velg "P"
Plasser symbolet.
Les hva strømtilførselen heter, VSS og VDD?
Gå inn i lib. power, velg symbolene for VSS og VDD og plasser dem på
skjemaet sammen med noen lederstumper.
Visk ut symbolet for 4017, både kretsen og P.

Nå kan du plassere 4017 på ny, og den er forbundet.

HM

Site Timeline