Eagle POLYGON VCC

Med Eagle version 4.12 kan jeg lave følgende med kommando: RATSNEST og
skrevet i øverste linje POLYGON GND for bottom,
dette virker fint, for alle komponenterne, er nu forbundet med Gnd.
Men når jeg forsøger med Top layout og med commando: POLYGON VCC for
at føje alle + spændingerne sammen. Så forbindes + spændingerne ikke.
Hvad gøres forkert?
Er der noget der et andet sted skal indskrives?

Med venlig hilsen
Monie

Re: Eagle POLYGON VCC

Jeg plejer manuelt at tegne polygonen og så navngive den bagefter. Husk
også at ikke alt har Vcc som plus, det kan være nødvendigt at lave nogle
sammenkoblinger af net på diagrammet og sikre at det hedder Vcc.

Re: Eagle POLYGON VCC
Hej HKJ

Tak for svaret.
Har måtte rette navn på + spændingene og det hjalp;-)
Så de +V der ønskes, blev nu navnændret til VCC.

Mvh
Monie

Re: Eagle POLYGON VCC

Istedet for at rette navne, kunne du også bare have lavet en forbindelse
mellem +V og Vcc i diagrammet, så slipper du for at rette i symbolerne.

Re: Eagle POLYGON VCC
Hej HKJ
Det du beskriver herunder, er netop det jeg har gjort nu og det
virkede fint.

Et par spørgsmål mere:
Nu virger POLYGON GND og VCC fint.
Kan man sætte forskellige bane bredder automatisk i Board,
f.eks for GND og VCC og baner til og fra IC'er.
Hvor gøres dette?

I Board og i CHANGE/Rank med tal mellem 1 og 6,
hvis tal man kan vælges med et flueben. Hvad gør dette valg og
hvad er muligheder her?

Med venlig hilsen
Monie

Re: Eagle POLYGON VCC

Du skal over i diagramtegningen og tildele de forskellige net til
forskellige "class".
Så kan du definere banebredde og afstand, i print layout.

Det er hvordan den skal finde ud af flere polygoner oven på hinanden.

Re: Eagle POLYGON VCC
Hej HKJ
Mange tak for hjælpen.
Jeg prøver funktionen, som du forklare nedenfor.

Mvh
Monie

til
og