Eagle, plotter og brede baner.

Jeg har jo som nogen måske kan huske brugt Eagle til at skrive direkte på
printet og derefter ætse, og det virker ret ok for mig, men ingen roser uden
torne :-(

Eagle udskriver banerne lidt sjovt, den nærmest tegner periferien, og ikke
fylder ud.

dvs når jeg plotter en stor "ø" så får jeg kun omridset af øen, og ligeledes
med brede baner: de bliver "hule" da plotteren "glemmer" at tegne midten op.

Nogen der har det tip jeg mangler for at få feks polygonerne fyldt ud?
Det er skisme lidt fjoget at måtte sidde og manuelt fylde brede
baner,polygoner og store øer ud manuelt, når plotteren lige har haft fat i
det...

Mvh
Henrik

Re: Eagle, plotter og brede baner.

Slå quick-plot fra? :) Ellers bliver du nok nød til at fortælle hvad du bruger
af CAM indstillinger og plotter.

    Mvh
        Kimjand

Re: Eagle, plotter og brede baner.
bruger

Indtil nu har det sådanset gået fint ved blot at plotte direkte fra
file,print vinduet, men det er skisme ikke helt nok længere.

Jeg har en Roland sketchmate RP-21 plotter, let modificeret så den kan tage
et PCB. Jeg har aldrigt rigtigt hittet ud af hvordan man bruger CAM
processoren(det er vel den du mener?).

Jeg kunne måske prøve at lade CAM lave en HPGL fil, og måske få plotteren
til at skrive den ud istedet.

Mvh
Henrik

Re: Eagle, plotter og brede baner.

Ok, det kan jeg ikke, min Roland-driver virker ikke under XP (så vidt jeg
husker), så jeg bruger HPGL under CAM. Men tilsyneladende er det et almindeligt
problem at ting ikke bliver fyldt ud, i hvert fald med alle de (mange)
converter-programmer fra alle mulige formater til HPGL.

Jæps, det er der ikke nogen ben i, du markerer bare de lag der skal med, og
angiver pen-nummeret på hvert lag. Så kan du pipe'e filen til porten, eller
bruge print kommandoen på en kommandoprompt, hvis du IKKE har nogen driver
installeret til plotteren.

Det virker i hvert fald for mig, eneste problem er overtegning, det vil sige at
pennen kratter farven væk når der bliver tegnet over, og Eagle er ret glad for
at overtegne ...

    Mvh
        Kimjand

Re: Eagle, plotter og brede baner.

almindeligt
tage
og
eller
plotteren
sige at
for
Mi erfaring med HPGL og Eagle er fra verssjon 2.63 og Xplot.exe.

HPGL er fortsatt brukt som filer til fotoplotterer, og eagle har (hadde) god
kontroll på driverane.

HPGL skal ha informasjon om alle penner, farge og tykkelse. Pennane blei
tildelt dei forskjellige lag. Driveren berekna sjølv kor mange "streker" som
måtte brukast for å fylla ein bane eller mellomrummet mellom hull og
pad-ytrediameter.

Eg ser det som usansynlig at CAM-programmet ikkje takler dette rett.

Forresten, fortell meir om plotteren, gjerne via mail.

HM

Re: Eagle, plotter og brede baner.

Jeg ville nu hellere kalde Eagles CAM modul for en HPGL generator end en HPGL
driver.
Men ja, Eagle laver en HPGL liste af SP,PU/PD og PA, der bliver ikke brugt nogen
grafik-primitiver.

Det gør den ikke, deres support ved godt at gerberfilerne tegner det samme over
flere gange.

Min er en Roland DXY-990, og jeg limer printet til et stykke papir, og stopper
en overheadpen i en ombygget plotterpen og så plottes printet.

    Mvh
        Kimjand

Re: Eagle, plotter og brede baner.
og
eller

Humm...der tabte du mig vist :-(

Jeg kører win2000 og der har jeg møjsommeligt fundet en driver der passede
til plotteren. XP kan jeg ganske rigtigt ikke køre plotteren fra.men vil
meget gerne!

pipe'e filen til porten?? Ikke forstået.
Printkommandoen på en kommandopromt...? Hellerikke forstået.

Forklaring udbedes.

plotteren
sige at
for

Yep, Eagle tegner også nu lige over det hele 2 gange. men det er nu en
fordel imo da den heldigvist gør det med det samme, altså hver ø tegnes to
gange med det samme, og så dækker blækket lidt bedre.

Jeg bruger "Pilot permanent ink for projektor" "SC-OHF" i farven rød.
Tilsyneladende er rød den mest dækkende og syrefaste til dette.

Mvh
Henrik

Re: Eagle, plotter og brede baner.

Hvis du har en gerber-fil, og du åbner en kommandopromt i windows, så kan du
bruge 'print filnavn' til at sende teksten til printerporten. Så vil plotteren
gå i krig med at udføre kommandoerne i gerberfilen.

Hvis ikke første lag bliver krattet væk...

Ok, jeg må prøve den pen, hvis den kan holde til at male over 8)

    Mvh
        Kimjand

Site Timeline