Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?

Hej NG

Jeg bruger Eagle 4.14 til design af PCB.

Jeg har hidtil forsøgt mig med strygejern og fotopapir, til fremstilling af
print. Men nu er jeg ved at anskaffe mig en CNC fræser (brugt fra metal
industrien) Min plan er at jeg vil fræse PCB layout, jeg skal derfor bruge
et program der kan konvertere mine designs til iso filer, som fræseren kan
køre efter.

Som jeg ser det burde det være muligt med Eagle, men jeg kan ikke finde ud
af hvordan. Any one? Eller et forslag til et andet program, der har en lige
så effektiv routing funktion, som Eagle?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Uden at tage stilling til dit valg af program, vil jeg forestille mig at
du enten søger efter et program, der kan oversætte fra standard Gerber
format til det du skal bruge, eller lader print ptogrammet gemmei dxf,
og konverterer det.

Bo //

Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?

Hej Bo.

Det er korrekt observeret.

Jeg mangler principielt en postprocessor, der kan oversætte Gerber til iso
G-kode

Jeg fandt denne: http://www.yty.net/cnc/eagle2emc.html

Jeg er også blevet klogere på Gerber:
http://www.basista.de/download/technik_gerber.pdf

Jeg lurer lidt på "D03" = Bltzen / Flash.. hvad menes der med det?

Så er der de værktøjsskift Eagle kommer frem med D10, D11 osv.
Et eller andet sted må diameteren på fræseren(e) jo defineres ?!?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?
Hej Michael

lige

Kan Eagle ikke lave Gerberfiler ?

Vi har sådan en PCB fræser på fabrikken og du kan læse om hvilket
software man bruger til opgaven her

http://www.lpkf.de/produkte/rapid-pcb-prototyping/software/index.htm

Mvh Max

Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?

Jo, men min fræser kan ikke køre på Gerberfiler, den kræver Iso G-kode.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?

Det er jeg godt klar over derfor også link til nogle Gerber
til G-kode programmer.

Mvh Max

Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?

Beklager, men jeg fandt ikke lige noget jeg syntes matchede, kan du give et
kraftigere vink?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?
Hej Michael

et

Kik lidt på disse

http://www.ribbonsoft.com/camexpert.html

http://www.lpkf.com/products/rapid-pcb-prototyping/software/circuitcam-lite.htm

http://www.mitsi.com/PCB/free%20viewers.htm

Mvh Max

Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?

Hej Max.

http://www.lpkf.com/products/rapid-pcb-prototyping/software/circuitcam-lite .
htm

Tak for det

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?

Hej Michael,

Er interesseret i opskriften 'strygejern + fotopapir' - den har jeg ikke
set før. Findes den et sted, hvir jeg kan hente den ?

Venlig hilsen
Finn

Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?
Hej Finn

http://www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf

Mvh Max

Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?

Mange tak Max, det ser spændende ud og skal prøves

Venlig hilsen
Finn

Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?
Hej Finne

Held og lykke med det, husk det skal være de i artiklen
nævnte papir.

Ps: printene her er lavet med metoden
http://www.sandcastle.dk/index.htm

Mvh Max

Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?

Jeg mener der er et ULP-script til Eagle der laver "isolation routes", men
vist i HP-GL - men så kan der vel findes en HP-GL til ISO- konverter

Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?

http://www.cadsoft.de/cgi-bin/download.pl?page=/home/cadsoft/html_public/dow
nload.htm.en&dir=pub/userfiles/ulp

Se under de scripts der hedder noget med "mill..."

Er det ikke sådan noget vi taler om ?

Re: Eagle PCP 4.14 > ISO fil for CNC print?

http://www.cadsoft.de/cgi-bin/download.pl?page=/home/cadsoft/html_public/dow

Tilsyneladende, jeg må lige se hvad output der kommer, hvis jeg finder ud af
at køre sådan et script..