Eagle og "kørne-prikker"

Når nu man ikke er så avanceret, at man har
CNC og automatisk boring af huller i printet,
hvordan får man så lavet en udskrift til overførsel
på kobberpladen hvor man kan "se" hullerne og
dermed bruge dem som en slags "kørneprikker"
ved den senere boring ?

Mvh KS

Re: Eagle og "kørne-prikker"

Glem problemet. Hullene fungerer som kjørnemerker etter etsingen.

Re: Eagle og "kørne-prikker"
printet er hullerne netop IKKE synlige !

Det er lige som om buttom-laget ligger oven på
hullerne i pads - kan der byttes rundt på lagene ?

Mvh KS

Re: Eagle og "kørne-prikker"
Hvis du bruger CAM Processor'en og sørger for at der ikke er sat et flueben
i Fill Pads, så kommer hullerne med.

 --
Gert

Re: Eagle og "kørne-prikker"

Du skal vist bruge "drill-aid.ulp" (User Language Program) til dette.
(Jeg har ikke selv prøvet).

Der står lidt om det, hvis man markerer ulp'en i Eagles Control Panel.

Håber du kan bruge det.

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Jesper Larsen

Kan der byttes rundt på lagene ?

Mvh KS

Re: Eagle og "kørne-prikker"

Det tror jeg ikke, men jeg ville nok eksperimentere lidt med at bruge
CAM processoren i stedet for at udskrive direkte fra Eagle. Måske det
virker hvis man genererer en gerberfil (hvor laget fra ULP'en er med),
og udskriver denne fil.

Gerberfiler kan importeres, tjekkes og udskrives med f.eks. GC-prevue
(www.graphicode.com)