Eagle og "kørne-prikker"

Når nu man ikke er så avanceret, at man har CNC og automatisk boring af huller i printet, hvordan får man så lavet en udskrift til overførsel på kobberpladen hvor man kan "se" hullerne og dermed bruge dem som en slags "kørneprikker" ved den senere boring ?

Mvh KS

Reply to
KS

Glem problemet. Hullene fungerer som kjørnemerker etter etsingen.

Reply to
Harald Mossige

"Harald Mossige" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@news.wineasy.se...

Det gør de jo NETOP ikke - når jeg udskriver printet er hullerne netop IKKE synlige !

Det er lige som om buttom-laget ligger oven på hullerne i pads - kan der byttes rundt på lagene ?

Mvh KS

Reply to
KS

Du skal vist bruge "drill-aid.ulp" (User Language Program) til dette. (Jeg har ikke selv prøvet).

Der står lidt om det, hvis man markerer ulp'en i Eagles Control Panel.

Håber du kan bruge det.

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Jesper Larsen

"Jesper Larsen" skrev i en meddelelse news:41f5f1ee$0$13727$ snipped-for-privacy@nntp03.dk.telia.net...

Ja, men selv om jeg sætter den til 1mm slår det ikke igennem på UDSKRIFTEN - på skærmen kan det til en vis grad ses på de huller, hvor der IKKE er printbaner til - dem med printbaner er helt massive og dermed uden "kørne-prik"

Kan der byttes rundt på lagene ?

Mvh KS

Reply to
KS

Det tror jeg ikke, men jeg ville nok eksperimentere lidt med at bruge CAM processoren i stedet for at udskrive direkte fra Eagle. Måske det virker hvis man genererer en gerberfil (hvor laget fra ULP'en er med), og udskriver denne fil.

Gerberfiler kan importeres, tjekkes og udskrives med f.eks. GC-prevue

[...]

Hvis du bruger CAM Processor'en og sørger for at der ikke er sat et flueben i Fill Pads, så kommer hullerne med.

-- Gert

Reply to
Gert