Eagle not consistent!

Ved opstart af et allerede eksistere schematic (diagram) kommer en pop-ud
meddelse
med følgende meddelse:

Waring
Board and schematic are not consistent!
No forward-/backannotation!
Use the ERC command to get a detailed error report.

Indholdet i ERC:

EAGLE Version 4.12 Copyright (c) 1988-2004 CadSoft

Electrical Rule Check for C:/Programmer/EAGLE-4.12/projects/SG3524 Power
Supplies Amp Reg/SG3524.sch at

06-01-2006 07:55:04

WARNING: Sheet 1/1: POWER Pin IC2 V+ connected to +12V
WARNING: Sheet 1/1: POWER Pin IC2 V- connected to GND
ERROR: Only INPUT Pins on net N$13
WARNING: Only 1 Pin on net N$13
WARNING: Sheet 1/1, Net N$13: wire overlaps pin at (5.55 -0.4)

Elements not found in schematic:

  X2

ERROR: Board and schematic are not consistent!

    2 errors
    4 warnings

Midt schematic (diagram) har lige pludselig ingen forbindelse til Board
(Printudlæget)

Som det er nu hvor der ADD en ny komponent til schamatic og derefter går
over til Board, så
optræder/eksisterer den nye komponent ikke der?

Kan jeg påny skabe forbindelse mellem Schematic og Board.
Hvordan gøres dette?

Med venlig hilsen

Monie

Re: Eagle not consistent!

Du skal slette X2 og så køre ERC igen, så skulle det være på plads.

Derefter kan du selvfølgelig tilføje X2 igen.

Re: Eagle not consistent!
Hej HKJ

Jeg kan stadig ikke ved indsætning af component i Schematic få den samme
komponent vist i Board?
Får nu nedstående vist ved tryk på knappen ERC
EAGLE Version 4.12 Copyright (c) 1988-2004 CadSoft

Electrical Rule Check for C:/Programmer/EAGLE-4.12/projects/SG3524 Power
Supplies Amp Reg/SG3524.sch at 06-01-2006 17:52:03

[...]

Pins/Pads with different connections:

  Part     Gate     Pin        Net      Pad      Signal

  C3       G$1      1          +12V     1        +24V
  IC1      G$1      15         +12V     15       +24V
  R15                                   E        N$66
  X1                                    7        N$10

ERROR: Board and schematic are not consistent!

    2 errors
    4 warnings

MVH
Monie

Re: Eagle not consistent!

Gå både print og diagram og check de viste forbindelser, husk at checke
navnet på forbindelsen.
Ret dem, så de er ens. Det kan gøres ved at slette, rename eller
ligefrem flytte en forbindelse.

Kør ERC igen, så snart der ikke er nogle forskelle, vil print og diagram
blive låst sammen igen.

Re: Eagle not consistent!
OK HJK

Jeg prøver, at arbejde med det du beskriver som en mulig løsning.
Og mange tak for hjælpen

Mvh
Monie

Re: Eagle not consistent!

Normalt er det ikke det store problem at få det i sync igen.
Jeg syntest at den hurtigste måde tit er at slette stumper, men det
afhænger selvfølgelig af hvor let de kan sættes ind i diagrammet igen.

PS: Du har selvfølgelig husket at tage en backup før du startede.

PPS: Har du chekcet eagles backup filer?

Re: Eagle not consistent!
Hej HKJ

Jeg har selfølgelig taget en baackup af filene.
Og dem har jeg valgt, at inslæse igen. Og så virker det igen.
Har så måtte tilføje de manglende componenter m.v.

Men vil nu ofter se efter, at ERC ikke brokker sig ;-)

Har fået oversat EAGLE Library Design til Dansk, så hvis du har interesse,
vil jeg gerne sende den til dig.
Det er en PDF-file på 11Sider. Du kan jo så bare sende mig en e-mail herom.

Mvh
Monie
E-mail: mjs at nypost dor dk

Re: Eagle not consistent!

Eagle har også automatisk backup, prøv at se i project direktoriet, der
er nogle filer med et tal tilsidst i navnet.

Når det er sket for mig har jeg altid fixet det direkter i layoutet. På
den måde er jeg sikker på at jeg ikke glemmer den sidste rettelse jeg
lavede.

God ide.

Tak for tilbudet, men jeg foretrækker faktisk at læse sådan noget på
engelsk. Jeg har også lavet en del layouts i Eagle, så jeg tror ikke jeg
har brug for sådan en vejledning. ;-)

Re: Eagle not consistent!
Forsøger mig med, at copy en komponent til min egne USB.lbr med følgende
commando:

COPY 520243-4.pac@con-amp.lbr USB.lbr

Komponenten som skal copy
Info:
Libary    = con-amp
Package = 520243-4
Device   =  520243-4
Gate      = (JACK8)

Har prøve forskellige muligheder men er ikke lykkes for mig.

Vil du være behjælpelig med, at beskrive framgangsmåden?

Med venlig hilsen

Monie

Re: Eagle not consistent!

Åben dit egen library.

Nu kan du enten trække komponenter fra Eagle ControlPanel eller du kan
skrive en kommando på kommandolinien i Library editoren:

copy snipped-for-privacy@41xx.lbr

eller evt.:

copy snipped-for-privacy@41xx.lbr  4161xx

Re: Eagle not consistent!
Hej HKJ

Har forsøgt mig som nedstående viser.

Copy en komponent til midt biblotek "MinComp.lbr"

Fremgangsmåde:

1: File/Open/Library/MinComp.lbr
2: Åben
3 copy Copy 520243-4.dev@con-amp.lbr

Her skal der vælges Pac, Dev og Sym for, at få det til at virke.
Jeg trode, at man kunne copy hele komponenten og dens tilknyttende file ??

4: Gem hver format Pac, Dev og Sym

Nu hedder komponenten 520243-4" hvor jeg godt kunne tænke mig,
at omdøbe navnet til 8-RJ45-H  Men hvordan gøres dette?

Og hvordan slette en udvalgt komponent i ens biblotek "MinComp.lbr" ??

Med venlig hilsen

Monie

Re: Eagle not consistent!

Når du kopier en dev, så vil de andre automatisk følge med.

Det gør du ved at skrive nummer 2 parameter:

copy xxx@xxx kopierer xxx
copy xxx@xxx yyy kopierer xxx og ændre navnet til yyy

Du kan selvfølgelig også bruge rename kommandoen

rename xxx yyy ændre navnet fra xxx til yyy

remove xxx

Her skal du tage pac, dev og sym hver for sig.

Re: Eagle not consistent!
Hej HKJ

Mange tak for din store hjælp.
Jeg kan nu copy, remove og rename komponenter ;-)

Bedere end sent, vil jeg ønske dig og din familie et godt nytår.

Med venlig hilsen
Monie