eagle layout og huller

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Danish to

Threaded View
hej gruppe
jeg skal lave et 8 mm hul i en printplade og printet skal
fremstilles ,sikket hos olimex.. men jeg har et problem ..
hvis jeg laver et hul pE5% 8 mm ved at skrive hole 8.0 sE5% putter eagle
fint et hul.. problemet er  at det kobber der skal loddes pE5% med en
tyk ledning i hullet er at der kommer 0,5 mm fra kobber indtil
hullet.. hvis jeg E6%ndrer i dcr sE5% afstand kobber til border er 0 mil
sE5% holder kobber stadig 0,2 mm fra hul.. og jeg kan ikke se hvordan
jeg fE5%r kobber helt hen til hullets kant..
Jeg har brugt metoden med polygon til at lave kobberfladen udenom,, og
der skal jeg jo ogsE5% bruge 0,25 mm i with og i isolate for at de kan
lave det korrekt..
men mE5%ske kan nogen fortE6%lle mig noget om det..

og der har jeg sF8%rme et andet spF8%gsmE5%l.. hvis de klipper en prottype =
i
firkant.. sE5% forstE5%r jeg at det er til yderkanten af dimension
stregen.. denne skal vE6%re 0,25 mm som alt ved prototyper .. skE6%rer de
til yderkanten eller til center af stregen ??
det er vigtigt for mig da jeg har nogle mE5%l som skal holdes inden for
+ /- 0,1 mm
alex

Re: eagle layout og huller
Du skal nok lave en komponent (lav en ny) ligesom MOUNT-PAD (prøv ADD
*MOUNT-PAD* )
Det er et monteringshul, med masser af kobber om hullet (og i hullet)

Jeg har selv disse monteringshuller på schematics

Christen



Re: eagle layout og huller
On 8 Mar., 20:19, "Christen Fihl"
Quoted text here. Click to load it

hej Christen
ja den vej var jeg til begynde med..og akk..for pad'en eller hullet
ligger i en stF8%rre firkant af kobber. Og nE5%r jeg lavede en stor F8% fik
jeg et nyt problem med de der termiske afledningsforbindelser eller
hvad det nu hedder. nogle udskE6%ringer omkring pad sE5% der kan loddes
uden en blE6%selampe. og der mE5% alsE5% ikke vE6%re sE5%danne..jeg synes j=
eg
prF8%vede med alle muligheder i de forskellige fyldformer
alex

Re: eagle layout og huller
Jeg har ikke helt overblik over problemet...
Hvis problemet er at hullet fx skal være GND, og området udenom også er
det, så er det stadig ikke en stor kobber plade. Pad'en er stadig en ø
med forbindelse ud derfra, så termisk er der lidt afstand



Re: eagle layout og huller
Quoted text here. Click to load it

hej Christen
jeg kan ikke helt forstE5% mount pad.. jeg kan ikke se noget i lib ..?
vil gerne vide nE6%rmere

og Nu har jeg da lF8%st det.. det er slet ikke svE6%rt..
jeg har glemt at det kun er GND navnet der kan forbinde polygon til
gnd.. ikke nok
med samme navn pE5% net ?
og det nE6%ste er at jeg kan ikke bare tage en pad og E6%ndre dens navn..
kun hvis jeg laver en forbindelse i schema
og trE6%kker en smule printbane ud kan jeg give den navnet gnd..
og sE5% klE6%ber det bare sammen uden termisk relief slE5%et til alsE5%.
Da airwire jo ikke indgE5%r i det endelige resultat har jeg valgt denne
lF8%sning.


den anden mE5%de jeg prF8%vede var , i lib, at lave en pad med en polygon
pE5%, sE5% det hele var een stor pad.
dette kan let gF8%res  ..meen der kommer ca 99 drc fejl..
jeg fik sE5% lidt hjE6%lp fra eagle.. disse fejl kan slettes for de er jo
ikke egentlige fejl . overlap ogsE5%videre..
SE5%... kan man holde styr pE5% at alle krav er overholdt, sE5% kan man g=
F8%re
det i padlaget i lib men som sagt.. jeg vil godt vide hvor jeg finder
mount pad.. er ikke ligefrem tydeligt i min version..
alex

Re: eagle layout og huller
Quoted text here. Click to load it

"Dimensionens' tykkelse er vel ikke benyttet, så det er må være midten
af stregen, der benyttes som resultat, fræser kanten.
Altså hvis du designer et print som 2*2 tommer (dimension er 2*2
tommer), så ender printet også fysisk som 2*2. Også selv hvis du tegner
stregen som 2mm tyk.

Christen



Re: eagle layout og huller
On 8 Mar., 22:13, "Christen Fihl"
Quoted text here. Click to load it

tak skal du ha da.. ja det er logik som .. hvis ikke ..sE5% kan jeg godt
se at frE6%seren jo heller ikke kunne gE6%tte hvilken side af en tyk
streg.. sE5% der slapper jeg af med tak..
vedr hullet og pad :Jo det er en kobberflade hvor der ikke mE5% vE6%re
nogen huller i.. og kommer der de forbindelser ind til en loddeF8% sE5% er
det ikke godt nok..
jeg mE5% vist prF8%ve det forslag du har og se om ikke det nu kan gF8%res
alligevel.
alex

Re: eagle layout og huller
Quoted text here. Click to load it
hej Christen sE5% fik jeg prototyperne
og man kan jo ikke tage noget for givet ... de har klippet langs
yderkanten af dimension 20 /outline sE5% nogle print er 1 mm stF8%rre..
men det lE5% nok i det de skriver ,at de klipper manuelt.

Nu skal jeg have en lidt stF8%rre serie og der skal jeg sF8%rge for at
spF8%rge dem fF8%r jeg tager mere for givet.
det er eller flot arbejde og det tog under  2 uger at have fE6%rdige
print i huset.

alex


Re: eagle layout og huller
Ja, det er nok den manuell touch der gjorde forskellen
Men du fik vel det ekstra kvadrat-cm gratis :-)

Christen



Re: eagle layout og huller
On 15 Mar., 09:03, "Christen Fihl"
Quoted text here. Click to load it

jaeh.. de ti microkvadratmeter jeg fik med, det er til samme pris..og
da jeg fik for 10 euro ekstra guld pE5% sE5% kom de ogsE5% til at veje
mere ..helt igennem en god handel for mig..
jeg vender tilbage til den E5%bning mellem hul og kobber.
afstande mellem en streg og en anden er i eagle mellem yderkanterne af
stregerne
SE5% fF8%rst mE5% man reducere stregtykkelsen for at komme nE6%rmere mellem
ceter i stregen.. sE5% mE5% man til at reducere drc for at fE5% lov til
dette..
sE5%vidt er jeg kommet ,og
 og jeg har E6%ndret distance hul kobber til 4 mil.. og border streg til
4 mil og sE5% er afstanden kun 0,1 mm... jeg vil tro at en afstand pE5%
0,2 mm mellem hul og kobber ikke kan vE6%re et problem ved lodning . men
er der egentlig nogle regler som bruges for at bestemme et hul og en
leder der stikkes i hullet.. hvor meget de mE5% have af afstand ?
alex

Site Timeline