EAGLE kopier flere layout ud på en printplade?

Jeg er ny bruger af EAGLE 4.12

Men ønsker, at udnytte fotoprintet 160 x 100 mm bedst muligt.

Se her: www.sunwind.dk/printlayout_1.jpg

Dette kredsløb fylder 70 x 35 mm og ønsker at kopier et antal ud på en
fotoprintet.

Hvordan gøres dette?

Har forsøgt med følgende kommandoer:

1: Væl alle lag i "Display" select all - afslut med OK
2: Vælg "Group" og udvælg det ønskede kredsløb.
3: Tryk på "Cut" klip
4: Højerklik på gruppen for at definer oprindelsen af gruppen
   (man glemmer ofte dette trin) Vælg en printbane.
5: Tryk nu på "Paste" træk den kopi gruppen hen hvor det ønskes.

Selvom jeg bruger overstående kommando-rakkefølge løkkes det ikke,
at oprette flere kredslø ud på fotoprintet.

Hvad gøres der forkert?
Eller kan du beskrive en bedere forløb for komandoer.

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Re: EAGLE kopier flere layout ud på en printplade?

Du skal køre den ULP-fil, der vistnok hedder Panelize.ulp
Men præcis hvordan den virker, det aner jeg ikke. Jeg har aldrig selv
brugt den.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Re: EAGLE kopier flere layout ud på en printplade?
Tak forsvaret Mikael
Har afprøvet Panelize.ulp men hved ikke hvordan den bruges.
Får fejlmeddelsen når der forsøges kopi.
Se her: www.sunwind.dk/error.jpg

Mvh
Monie Jacobsen

Re: EAGLE kopier flere layout ud på en printplade?

Har du prøvet at kopiere brd filen til et seperat directory, før du kører
panelize på den?

Re: EAGLE kopier flere layout ud på en printplade?

Det kan jeg prøvet, men hvad gøre dette?

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Re: EAGLE kopier flere layout ud på en printplade?

kører

Sikre at Eagle kun arbejder på printet.
Når du har begge filer vil den helst holde dem synkroniseret, dvs. at den
vil have at komponenter og forbindelser er ens på diagrammet og printet. Da
du ikke ønsker at tegne flere ens diagrammer, men kun vil have flere kopier
af printet, så er det ikke smart.

Forøvrigt så kan printleverandører også gøre det, jeg får det faktisk altid
lavet ved printleverandøren.

Re: EAGLE kopier flere layout ud på en printplade?
Hej HKJ
Ok jeg vil prøve det du forslår.
Vender evt. tilbage lidt sener1

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Re: EAGLE kopier flere layout ud på en printplade?
Hej HKJ
Det virked ved, at oprette et nyt directory, kan jeg nu udlægge så mange som
ønsket.
Mange tak.

Se her: www.sunwind.dk/printlayout_1.jpg
Hvordan gøres lodøjene større?
Hvordan roteres printspydenes navne nederst i billede, som det er nu kan det
ikke læses?

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Re: EAGLE kopier flere layout ud på en printplade?

Det gøres i definitionen af komponenten, du kan dog også gøre noget med
"DRC, Restring"

det

Brug "SMASH" kommadoen, jeg plejer at køre en "smash_all.ulp", så kan jeg
bagefter rydde op i alle tekster.

Re: EAGLE kopier flere layout ud på en printplade?
Mange Tak HKJ
Det er mange fine oplysninger jeg har modtager fra dig.
Jeg vil arbejde med de forslag herunder.

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Re: EAGLE kopier flere layout ud på en printplade?
Her er min print-layout file: www.sunwind.dk/Schematic_IR.brd
Som jeg ikke kan kopier flere af ud på et fotpprint 160 x100 mm.
Håber du vil prøve at hjælpe?

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen