Eagle Gerber filtyper

Hvordan kan jeg skabe nogle Gerber-file med Eagle som programmet
GC-Prevue kan læse.
Web-link: http://www.graphicode.com/pages/home.cfm?variable18 %

GC-Prevue læser filtyper er: x.gwk, xxwk, x.pwk, x.cwk

Med venlig hilsen
Monie

Re: Eagle Gerber filtyper
Og et døgn efter....

Du kører vel bare Eagles CAM: gerb274x, der giver:
component side *.cmp
solder side *.sol
silkscreen component side *.plc
solder stop component side *.stc
solder stop solder sid *.sts
(Og huller laver du med excellon CAM'en)

Så skal navnene bare tilrettes i dialogerne, før du trykker OK, eller
filerne rename's bagefter, eller du forklarer Prevue hvad der er hvad.

De eneste problem der kan komme er forskellerne på decimalerne (måden de
er skrevet på) mellem de forskelliger gerber formater.

--
Christen Fihl

Re: Eagle Gerber filtyper

Til Christen Fihl
Tak skal du havde.
Jeg vil prøve mig frem, med det du har skrevet.
Jeg vil bare være 100% sikere, inden jeg sender
PCB-filen til
et firma.

Med venlig hilsen
Monie

Christen Fihl

Re: Eagle Gerber filtyper

Det er så godt hvis du fortæller dem hvad dimensionerne er (længde
bredde), så de kan kontrollere om det passer med filerne.

Også hvis du skriver noget tekst på alle siderne, gerne udenfor
printområdet.
På loddesiden skrives så fx "Solder side, Down, ...", så kan dette også
kontrolleres i deres egen Gerber import

--
Christen Fihl

Re: Eagle Gerber filtyper
TilChristen Fihl
Det er en fine og gode praktiske oplysninger,
så avelserne, bliver mindst muligt;-)
Vil nu mærke alle mine bottom sider med "Solder
side, Down..."
Mange tak for din hjælp.

Med venlig hilsen
Monie